آفتاب
حجت الاسلام متقی نیا عنوان کرد:

نمایش قدرت نظامی ایران دررزمایش پیامبراعظم/هرایرانی یک درخت بکارد

نمایش قدرت نظامی ایران دررزمایش پیامبراعظم/هرایرانی یک درخت بکارد

خرم آباد - امام جمعه موقت خرم آباد گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) اوج قدرت نظامی ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، بر ضرورت به کارگیری بیانات و رهنمودهای امام علی(ع) در سطح جامعه تاکید کرد.

خانواده، مدرسه و جامعه در تربیت کودکان نقش دارند

وی با اشاره به اهمیت امر تربیت کودکان در مدرسه، جامعه و خانواده اظهار داشت: اگر تنها تربیت کودک را به مربی تربیتی مدرسه بسپاریم و یا اینکه سایر معلمان دغدغه لازم برای تربیت دانش آموزان را نداشته باشند به بیراهه رفته ایم.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه اگر خانواده ها در فکر این هستند که کودک را به مدرسه و دانشگاه بفرستند که دیگران او را تربیت کنند در اشتباه هستند، تصریح کرد: همه این عوامل یعنی خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه در تربیت انسان نقش دارند و همه با هم باید نقش خود را ایفا کنند.

تاکید بر رسیدگی به محرومان در سخنان امام(ره)

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری و آغاز به کار بنیاد مستضعفان نیز گفت: امام(ره) در سخنان خود اذعان کردند که گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان باشد.

وی با بیان اینکه سخنان نورانی امام راحل در رابطه با رسیدگی به محرومان و نیازمندان بیانگر اهمیت خاص این موضوع است، تصریح کرد: خدا نکند روزی سیاست کشور ما پشت کردن به محرومان شده و اغنیاء از اعتبار بیشتری در جامعه برخوردار باشند.

امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه امام راحل در دیگر سخنان خود نیز تاکید کرده اند که محرومیت زدایی عقیده ماست و باید به خدمت محرومان رفت، افزود: این سخنان امام(ره) حاوی سه مطلب عمده است.

حجت الاسلام متقی نیا ادامه داد: اولین مطلب عمده این است که رضایت خداوند متعال در خدمت رسانی به محرومان است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت این امر که مسئولان به خدمت محرومان بروند دیگر نکته مهم سخنان امام(ره) است، اظهار داشت: نکته سوم این است که مردم نیز خود در خدمت محرومان باشند و به آنها رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه سخنان خود یادآور شد: لازم است که در ایام نزدیک به عید نیز نظارت بر بازار افزایش یابد تا همه مردم بتوانند لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

قوه قضاییه وظیفه ذاتی خود را در رابطه با پیشگیری از جرم انجام دهد

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام یک مفسد اقتصادی در لرستان گفت: ما از مرگ هیچ کس خوشحال نمی شویم حتی اگر مفسد اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه مسئله این است که چگونه کسی چندسال در جلوی چشم کسانیکه وظیفه شان جلوگیری از بزه بود کار کرد اما کسی جلوی او را نگرفت، تصریح کرد: وظیفه ذاتی قوه قضاییه مکتبی پیشگیری از جرم است و باید این وظیفه را در جامعه انجام دهد.

امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه باید از انجام بزه در جامعه توسط دستگاه های ذی ربط جلوگیری شود، افزود: خطاب من به همه است و دستگاه قضایی و اجرایی هر دو مسئول بوده و باید از وقوع جرم در جامعه پیشگیری کنند.

نمایش اقتدار ملی در رزمایش پیامبر اعظم(ص)

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای رزمایش پیامبر اعظم(ص) در تنگه هرمز و خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: این رزمایش اوج آمادگی و نمایش قدرت نظامی ایران اسلامی را در خشکی و دریا به جهانیان نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت ملی، نمایش اقتدار ملی و پیشگیری از خطرات و تهدید های احتمالی از دستآوردهای این رزمایش است، افزود: امروز ایران اسلامی در مسیر پیشرفت علمی قرار گرفته و روز به روز بر عزت و اقتدار ملت ایران افزوده می شود.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته ای نیز ایران اسلامی از استقلال و عزت خود کوتاه نمی آید، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعتراف کرد که ایران در حالی از ۱۶۴ سانتریفیوژ خود به ۱۹ هزار سانتریفیوژ رسید که ما آنها را تحریم کرده بودیم.

حجت الاسلام متقی نیا یادآور شد: مدیر امنیت ملی آمریکا نیز اذعان کرد که با مذاکرات نمی توانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند اما راه حل دیگری نداشته و تنها گزینه شان تحریم است.  

هر خانواده ایرانی یک درخت بکارد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته درختکاری گفت: از مردم دعوت می کنیم که در انجام این وظیفه شرعی یعنی کاشت درخت مشارکت و همکاری کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه در لرستان نیز در ۵۳ هزار هکتار زمین تعداد ۲۸۰ هزار اصله درخت در هفته درختکاری کاشته می شود، تصریح کرد: نظر ما این است که که هر خانواده یک درخت بکارد چرا که رضایت خداوند متعال نیز در همین امور است.

وی همچینین به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه(س) اولین شهید راه ولایت و الگوی کامل انسانیت برای همه مردم جهان است.

امام جمعه موقت خرم آباد یادآور شد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه(س) اولین وظیفه خود می دانست که از ولایت تا پای جان خود دفاع کند.

کد N747826

وبگردی