آفتاب

ساخت واکسن جدید برای طول عمر بیماران سرطان پروستات

ساخت واکسن جدید برای طول عمر بیماران سرطان پروستات

واکسن جدید ساخته شده توسط یک شرکت داروسازی اروپایی، به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پروستات در طول درمان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، طبق نتایج حاصل از آزمایش مرحله اول انجام شده توسط انستیتو ملی سرطان آمریکا، واکسن درمانی آزمایشی ساخته شده توسط شرکت داروسازی دانمارکی به شکل قابل توجهی به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات کمک کرده است.

مطالعه این داروی جدید بر روی ۳۰ بیمار مبتلا به سرطان پروستات که درمان های استاندارد در مورد آنها ناموفق بوده، انجام شده است. بعد از انجام این درمان جدید بر روی این تعداد از بیماران، سطح تستسترون، هورمون مردانه تحریک کننده این سرطان، کاهش یافته است.

بیماران با تزریق واکسن این شرکت داروسازی موسوم به Prostvac، بعلاوه افزایش دوز دارویی Yervoy که مانع از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود، مورد درمان واقع شدند.

به طور میانگین بیماران دریافت کننده هر دو دارو، ۳۱.۳ ماه زنده ماندند، درحالیکه زمان پیش بینی شده زنده ماندن برای درمان های قدیمی تر شیمی درمانی ۱۸.۵ ماه است.

حتی در بین ۱۵ بیماری که بالاترین دوز Yervoy به میزان ۱۰ میلی گرم را به همراه Prosvac دریافت کرده بودند، ۲۰ درصد آنها تا ۸۰ ماه زنده ماندند.

عملکرد این واکسن در راستای فعال کردن واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابله با سلول های سرطانی پروستات طراحی شده است.

کد N747736

وبگردی