آفتاب
کوثری در گفت‌و‌گو با ایسنا:

هدف سازمان ملل از صدور قطعنامه قطع کمک‌های مالی به داعش،انحراف افکار عمومی است

هدف سازمان ملل از صدور قطعنامه قطع کمک‌های مالی به داعش،انحراف افکار عمومی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطعنامه سازمان ملل در خصوص قطع کمک های مالی به داعش برای انحراف افکارعمومی تصویب شده است گفت که برای مجازات آمریکا به دلیل نقض قطعنامه های شورای ملل و مجمع عمومی سازمان ملل باید ساختار سازمان ملل تغییر کند.

محمد اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به قطعنامه سازمان ملل در خصوص قطع کمک های مالی به داعش و نقش آمریکا در ارسال تسلیحات به این گروه تروریستی گفت: با وجود اینکه ارسال تسلیحات آمریکایی برای داعش در رسانه ها منتشر شده است ، بعید است که سازمان ملل بخواهد آمریکا را به دلیل نقض قطعنامه های شورای ملل و مجمع عمومی سازمان ملل مجازات کند. چون سازمان ملل و زیرمجموعه هایش در اختیار آمریکا است و آن‌ها هر طور که بخواهند گزارش تهیه می‌کنند در واقع مسائل را به نفع خودشان تمام می‌کنند.

وی بر تاکید بر لزوم تغییر ساختار کلی سازمان ملل گفت: در حالی که آمریکا داعش را تشکیل داده است ، صحبت از تشکیل ائتلاف ضد داعش می‌کند. این موضوع دروغ است و آن‌ها هیچ عملیاتی انجام نمی دهند تازه به بهانه بمب باران داعش، مردم سوریه و عراق را می کشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این قطعنامه سازمان ملل نیز برای انحراف افکار عمومی است که این طور جلوه دهد که به تخلفات آمریکا نیز رسیدگی می‌شود حال اینکه چنین چیزی محال است چون داعش از نظر مالی از سوی عربستان و از نظر مهمات و سلاح از سوی آمریکا حمایت می‌شود.

کوثری خاطر نشان کرد: سازمان ملل با صدور این قطعنامه می خواهد این تصور را در افکار عمومی ایجاد کند با متخلفان برخورد می‌شود حال اینکه در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

وی ادامه داد:‌ تاکنون اسرائیل موارد بسیاری از قوانین سازمان ملل را نقض کرده است اما در واکنش هیچ اتفاقی رخ نداده است. قانون جنگل حکمفرا است و نباید تصور شود که اینها تابع قانون هستند اگر تابع قانون بودند القاعده ، طالبان ،‌جبهه النصره و داعش را ایجاد نمی کردند، تمام این مسائل برای فریب افکار عمومی است.

انتهای پیام

کد N747644

وبگردی