آفتاب

مخالفت رئیس‌جمهور شیلی با درخواست اتانازی یک نوجوانِ بیمار

مخالفت رئیس‌جمهور شیلی با درخواست اتانازی یک نوجوانِ بیمار

رئیس جمهور شیلی درخواست اتانازی یک دختر نوجوانِ بیمار را رد کرد.

رئیس جمهور شیلی درخواست اتانازی یک دختر نوجوانِ بیمار را رد کرد.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «میچل باچله»، رئیس جمهور شیلی روز گذشته (پنج‌شنبه) با درخواست این نوجوان برای پایان دادن به زندگی‌اش با اتانازی یا مرگ راحت مخالفت کرد.

«والنتینا مائوریرا»، دختر نوجوان 14 ساله مبتلا به فیبروز سیستیک است که برای کسب مجوز اتانازی درخواست خود را به میچل باچله ارائه و توجه مردم کشورش را به خود جلب کرده است.

مائوریرا که برادرش نیز بر اثر همین بیماری درگذشته، در یک فیلم ویدئویی که در اینترنت منتشر کرده از رئیس جمهوری کشورش خواسته به او اجازه دهد که با یک تزریق به آرامش ابدی برسد اما «آلوارو الیزالده»، سخنگوی ریاست جمهوری شیلی در پاسخ به مائوریرا گفت که قوانین فعلی شیلی به دولت وقت این اجازه را نمی‌دهد که با درخواست وی و انجام اتانازی موافقت کند.

در عین حال «جیمی بوروز»، معاون وزیر بهداشت این کشور تاکید کرد که دولت شیلی از هیچ مساعدتی برای بهبود شرایط زندگی این دختر نوجوان دریغ نخواهد کرد.

بوروز از سوی دیگر یادآور شد اگرچه در قوانین شیلی قانونی برای تسریع مرگ این بیماران وجود ندارد اما این اجازه به بیماران و سرپرستان قانونی آنها داده می‌شود تا درمان‌هایی را که به شیوه مصنوعی عمر بیمار را طولانی می‌کنند، کاهش دهند.

مائوریرا از شش ماهگی به این بیماری سخت مبتلا بوده و برادرش در سن شش سالگی بر اثر همین بیماری فوت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، فیبروز سیستیک (Cystic Fibrosis) نوعی اختلال ژنتیکی است که بر اثر آن ترشحات در بخش‌های از بدن سفت و چسبنده می‌شوند. در این اختلال ترشحات ریه، لوزالمعده، کبد و روده غلیظ و چسبنده می‌شود و این در حالی است که در افراد طبیعی این ترشحات غالبا رقیق و غیرچسبنده هستند. علاوه بر این میزان نمک موجود در ترشحات غدد عرق نیز افزایش می‌یابد و در واقع نمک مورد نیاز بدن از طریق عرق دفع می‌شود.

انتهای پیام

کد N747504

وبگردی