آفتاب
با حضور رئیس جمهور؛

آزادراه قم-گرمسار افتتاح شد

آزادراه قم-گرمسار افتتاح شد

این آزادراه، فاز اول پروژه بزرگ حرم تا حرم (حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امام رضا(ع))، است/طول این آزادراه 152 کیلومتر است.

با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، آزادراه قم - گرمسار افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آزادراه شش بانده قم-گرمسار، عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران، افتتاح و به بهره برداری رسید.

این آزادراه که فاز اول مسیر حرم تا حرم (حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امام رضا(ع))، به طول 152 کیلومتر است، در کاهش بار ترافیکی آزادراه قم-تهران و همچنین جنوب تهران، نقش اساسی خواهد داشت و علاوه بر آن مسیر قم به مشهد مقدس را تا حد زیادی کوتاه می کند.

آزادراه قم-گرمسار با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و مسیر قم-گرمسار که پیش از این باید از تهران عبور می کرد را تا حد 2 ساعت  کاهش می دهد.

این آزادراه از امروز در اختیار مردم قرار می گیرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این پروژه گفت که فاز دوم پروژه بزرگ حرم تا حرم (حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) تا حرم امام رضا(ع))،  که از سمت مشهد مقدس و به طول 200 کیلومتر است، در آینده ای نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و مابقی این پروژه نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است. 

حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران نیز پس از افتتاح این پروژه سخنرانی کرد.

کد N747451

وبگردی