آفتاب
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

شرکتهای دانش بنیان آمادگی حضور در فضای بعد از تحریم را ندارند

شرکتهای دانش بنیان آمادگی حضور در فضای بعد از تحریم را ندارند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ما در سطح استانی نقشه راه تکنولوژی نداریم، گفت: شرکت های دانش بنیان آمادگی حضور در فضای بعد رفع تحریم های ظالمانه را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد سلطانی در مراسم سومین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری عنوان کرد: ما در سند چشم انداز در ۱۰ سال آینده رتبه اول علمی و فناوری و اقتصاد منطقه را باید داشته باشیم.

سلطانی گفت: به لحاظ علمی دانشگاهایمان دانشگاههای نوع اول هستند که باید به سمتی پیش برویم تا دانشگاههای نسل دوم را تمرین و به سمت دانشگاههای نسل سوم (پژوهش محور) پیش بروند.

وی اظهار داشت: ما با این هدفگذاری ها فاصله زیادی نداریم. همچنین باید فضای خارجی و داخلی شرایط اقتصادی کشور به گونه ای باشد تا بتوانیم به سمت دانشگاههای پژوهش محور پیش برویم.

سلطانی با اشاره به اینکه به لحاظ علمی با این هدفگذاری ها دور نیستیم، افزود: دنیا به سمتی پیش می رود که از دانش، ثروت آفرینی می کند و این در حالی است که ثروت معمول رشد اقتصادی را فراهم نمی کند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت فناوری های های تک، مدیوم تک و ... پیش برویم، افزود: با این هدفگذاری های توسعه و فناوری اطمینان نداریم که به این موضوع دست پیدا کنیم لذا باید در این خصوص دولت، بخش خصوصی و بنگاهها راهکارهایی را داشته باشند تا به نتیجه ای مفید برسیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار ما در کشور فضای مناسبی نیست، افزود: دولت اخیرا لایحه ای را برای ایجاد کسب و کار تنظیم کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه ما در سطح استانها نقشه راه تکنولوژی نداریم، اظهار داشت: البته برای تهیه نقشه راه تکنولوژی خود استانها بر روی این موضوع کاری انجام ندادند و همچنین در سطح وزارتخانه ها برای این موضوع فکری نشده است.

وی اظهار داشت: حرکت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند در راستای توسعه تکنولوژی باشد و وزارتخانه ها را به این سمت و سو سوق دهد.

سلطانی با اشاره به اینکه البته دولت به مدت دو سال وقت نیاز دارد تا فضای اقتصادی را متعادل سازد، افزود: شرکت های دانش بنیان باید علاوه بر انباشت سرمایه به انباشت دانش فنی، دانش مدیریت سیستم فنی بپردازند چرا که این شرکت ها سرمایه هستند و باید حفظ شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان آمادگی حضور در فضای بعد رفع تحریم های ظالمانه  را ندارند، خاطرنشان کرد: جایزه مدیریت فناوری و نوآوری به شرکت هایی که در بالاترین سطح از نوع شرکت های خوب کشور هستند  اختصاص پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری جایزه ای بین المللی باشد بهتر است، افزود: ما هنوز نتوانسته ایم در سطح جهانی که در حال رقابت با کشورهای دیگر هستند را ایجاد کنیم.

کد N747444

وبگردی