آفتاب
حجت الاسلام شهیدی:

رشته فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه پیام نور ایجاد شود

رشته فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه پیام نور ایجاد شود

قم - رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران خواستار پیگیری ایجاد رشته فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه پیام نور که پیش از این در قم پیگیری شده بود شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی در دومین روز سفر هیئت دولت به قم در جمع مدیرکل، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امورایثارگران قم افزود: در طول ۱۸ماه گذشته تعامل با مجلس، تعامل به ورزاتخانه‌ها و دستگاه‌ها را دنبال کردیم تا در این راستا مشکلات جامعه ایثارگری را مرتفع نموده و خدمت شایسته‌ای را ارایه نماییم.

وی ادامه داد: در قم نیز از زمانی که آقای هاشمی آمده‌اند در تعامل با مراجع عظام، علما، نهاد‌ها و ادارات اقدامات خوبی را پیگیری شده ‌است. این سیاستی است که در کشور نیز دنبال نموده و این تعاملات را در راستای خدمت هرچه شایسته‌تر به جامعه ایثارگری پیگیری می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: از ۱۸ماه گذشته تلاش کردیم تا تشکیلات مناسبی را تعریف کنیم و با برنامه حرکت کنیم و برنامه پنج ساله را تدوین کردیم و در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این برنامه ابلاغ شد و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شد.

وی به پرداخت معوقات ۳۸۵۰ میلیاردی اشاره کرد و افزود: با حمایت دولت این معوقات در یکسال پرداخت شد و گام مثبتی بود که باعث افزایش اعتماد ایثارگران و بنیاد و کاهش مراجعات و از بین رفتن دغدغه‌ها و ایجاد آرامش شد.

حجت الاسلام شهیدی، اجرای ۷۱ درصدی قانون جامع ایثارگران را از دیگر اقدامات موثر ذکرکرد و افزود: در راستای خدمت به این قشر ارزشمند باید صبر و حوصله و اخلاق نیکو را سرلوحه قرار داد. رسالت پیامبر(ص) نیز با صبر و اخلاق پیش رفت و به ثمر نشست باید الگو بگیریم.

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی جامع کشوری در بنیاد شهید جهت اصلاح اطلاعات خبر داد و خواستار پیگیری ایجاد رشته فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه پیام نور که پیش از این در قم پیگیری شده بود شد.

ایجاد اعتماد بین جامعه ایثارگری و بنیاد

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: تلاش کردیم در طول یکسال گذشته در مسیر تحقق اهداف بنیاد شهید و ایجاد آرامش، اعتماد بین جامعه ایثارگری و بنیاد حرکت کنیم.

سردار جواد هاشمی افزود: در این راستا دیدار با مراجع عظام تقلید و بهره‌مندی از رهنمودهای ایشان، دیدار از خانواده‌های معظم شهدا در مناطق محروم وروستا‌ها تقویت برنامه‌های ملاقات چهره به چهره مدیر کل با جامعه هدف به تعداد ۴۰۰۰ دیدار را پیگیری نموده‌ایم.

وی ادامه داد: تقویت حضور مسئولان در طرح سپاس درخواست از مرجعیت شیعه، آیت الله نوری همدانی برای دیدار از خانواده معظم شهدا، انجام ۲۲ دیدار از سوی استاندار قم و ۱۲دیدار از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی از دیگر اقدامات است.
 
وی اضافه کرد: تلاش کردیم تا بنیاد همانطور که امام راحل فرمودند افضل باشد و در این جایگاه قرار گیرد.

در این جلسه معاونان و مدیران بنیاد نیز به ارائه مسایل و پیشنهادات پرداختند.

فاز نخست مجتمع توانبخشی ایثار قم افتتاح شد

همزمان با دومین روز از سفر استانی دکتر روحانی و هیئت دولت به قم معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فاز نخست مجتمع توانبخشی ایثار را در قم افتتاح کرد.

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قم به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۸۰۰ متر مربع در فاز نخست با حضور حجت الاسلام شهیدی به بهره برداری رسید.

این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در فاز نخست از سال ۸۸ آغاز شده و شامل انجام فعالیت‌های فرهنگی ارائه خدمات مشاوره، هیدروتراپی، فیزیوتراپی، اروتروپروتز و... می‌باشد.

در بخش ورزشی نیز فعالیت‌هایی چون سالن چند منظوره ورزشی، استخر، سونا و جکوزی در اختیار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار می‌گیرد.

از اهداف این پروژه نیاز مبرم جانبازان و والدین معزز شهدا به خدمات توانبخشی در دهه چهارم خدمت رسانی با توجه به کهولت سن ایشان و مشکلات جسمی-حرکتی می‌باشد.

ایجاد فضای درمانی، توانبخشی، اقامتی در فاز دوم قرار گرفته که با تأمین اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال این فاز نیز تکمیل و تجهیز می‌شود. تاکنون ۲۵ درصد از فاز دوم توانبخشی تکمیل شده است.

کد N747433

وبگردی