آفتاب
پور ابراهیمی در گفتگو با مهر مطرح کرد:

نگرانی مجلس از هم سرنوشتی صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی

نگرانی مجلس از هم سرنوشتی صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با انتقاد ازتلاش دولت برای حل مشکلات وزارت نفت از طریق صندوق توسعه ملی گفت:این اقدام موجب انهدام این صندوق خواهد شد وهمان بلایی که برسر حساب ذخیره ارزی آمد برسر آن هم می آید.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بندهای لایحه در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به وزارت نفت، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی خلاف قانون و برنامه و اساسنامه صندوق است.

نماینده مردم کرمان با انتقاد از اظهارات وزیر نفت مبنی بر اینکه برای استفاده از منابع صندوق، با رئیس صندوق توسعه ملی صحبت کرده است، اظهار داشت: رایزنی با رئیس صندوق توسعه ملی در این خصوص مشکلی را حل نمی‌کند، چون برداشت از صندوق، مشکل قانونی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی برای حل مشکل وزارت نفت پیدا کرد، گفت: روش تامین مالی برای وزارت نفت، دست‌اندازی در صندوق توسعه ملی نیست.

پورابراهیمی در تشریح راهکارهای کمک به صنعت نفت، گفت: در بودجه بندی به تصویب رسید که بر اساس آن مازاد درآمد نفتی تا ۱۵ هزار میلیارد دلار به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد. دولت می‌توانست پیشنهاد بدهد این بودجه به وزارت نفت اختصاص یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این می‌توان برای سال جاری که درآمدهای نفتی کاهش یافته است، سهم وزارت نفت از  درآمدهای نفتی را از ۱۴.۵ درصد به ۱۶ تا ۱۷ درصد افزایش دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دست‌اندازی وزارت نفت در صندوق توسعه ملی منجر به انهدام این صندوق می‌شود، اظهار داشت: در صورت ادامه این روند وزارتخانه‌های مختلف نیز ساختار استفاده از منابع صندوق برای حل مشکلات خود خواهند شد و در این صورت همان بلایی به سر صندوق توسعه ملی می‌آید که بر سر حساب ذخیره ارزی آمد و هنوز دولت نتوانسته منابع این حساب را بازگرداند.

کد N747362

وبگردی