آفتاب
امین الله فرهادی:

اصلاح ساختار اقتصادی منجر به پایه ریزی اقتصاد سفید خواهد شد

اصلاح ساختار اقتصادی منجر به پایه ریزی اقتصاد سفید خواهد شد

اگر اصلاحات ساختاری در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اتفاق بیافتد رسیدن به اقتصاد سفید امکان پذیر خواهد بود و اگر عضو محوری جای خود را به ریاست محوری دهد طبیعتا بخش تاریکی در اقتصاد نخواهیم داشت و یا رفته رفته بخش های تاریک روشن خواهد شد و لابی ها و رانت ها نیز از بین خواهد رفت.

یک عضو اتاق بازرگانی گفت:  اگر درساختار بخش خصوصی و به خصوص پارلمان بخش خصوصی که همان اتاق بازرگانی است، اصلاحات صورت پذیرد، نتیجه آن دستیابی به اقتصاد سفید است.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری گروه خواستاران تحول، امین الله فرهادی از اعضاء اتاق بازرگانی و مدیرعامل هلدینگ فدک با بیان این مطلب خاطر نشان ساخت: اقتصاد سفید در واقع نقطه مقابل اقتصاد سیاه یا خاکستری است که با آن مواجه هستیم و از مشخصه های اقتصاد خاکستری می توان به فعالیت های رانتی، پشت پرده و غیر شفاف اشاره کرد که به موجب این اتفاقات فرآیندها، ساختار ها و تصمیم گیری های غیر شفاف هم اتفاق می افتد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر اصلاحات ساختاری در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اتفاق بیافتد رسیدن به اقتصاد سفید امکان پذیر خواهد بود و اگر عضو محوری جای خود را به ریاست محوری دهد طبیعتا بخش تاریکی در اقتصاد نخواهیم داشت و یا رفته رفته بخش های تاریک روشن خواهد شد و لابی ها و رانت ها نیز از بین خواهد رفت.

فرهادی با بیان این مطلب که معاملات پشت پرده و تصمیمات فردی در فضای اقتصاد سفید جایی نخواهد داشت، افزود: همه اعضا در اقتصاد سفید مشارکت خواهند داشت و همه اعضاء در این نوع فضا حق رای دارند و هیچ کس نمی تواند تصمیم خود را بر تصمیم دیگران ترجیح دهد. در این نوع اقتصاد عقاید هیچ گروهی، هیچ نژادی و هیچ قومی بر دیگری ارجحیت نخواهد داشت.

مدیرعامل هلدینگ فدک در ادامه اظهار داشت: با حضور پایش گران عمومی جامعه، تریبون های آزاد و حضوربا نشاط همه اعضاء و فعالین اقتصادی، اقتصاد سفید می تواند جاری و قابل دسترسی باشد و اقتصاد سیاه و رانت را از فضای مایوس جامعه دور کند و این کار فقط با اصلاح ساختار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و سایر مبادی قانونی در کشور محقق می شود.

کد N747344

وبگردی