آفتاب
شامگاه گذشته/

کنسرت شهرام ناظری با همراهی گروه مولوی در کرج برگزار شد

کنسرت شهرام ناظری با همراهی گروه مولوی در کرج برگزار شد

کرج - شب گذشته، تالار شهیدان نژاد فلاح کرج مملو از شهروندانی بود که برای اجرای کنسرت استاد شهرام ناظری به این مکان آمده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه گذشته کنسرت استاد شهرام ناظری با همراهی گروه مولوی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج با استقبال پرشور مخاطبان این خواننده محبوب آواز سنتی، برگزار شد. همه صندلی های تالار پر شده بود از حضور شهروندانی که برای اجرای این کنسرت لحظه شماری می کردند.

اجرا در ابتدا بدون حضور استاد شهرام ناظری شروع شد، همنوازی سنتور، کمانچه، تنبک و دف به سالن انرژی خاصی بخشیده بود.

در ادامه شهرام ناظری با تشویق بی وقفه مخاطبان به روی صحنه آمد و قبل از اجرا ضمن تشکر از حضور مردم اظهار داشت: باعث افتخار است که پس از مدتها هموطنان‌ کرجی را در مقابل خود می‌بینم.

این خواننده آواز سنتی ایرانی گفت: در این اجرا با گروه مولوی مجموعه آثاری از مولانا را تقدیمتان خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قدری به علت سرماخوردگی کسالت دارد، عنوان کرد: در تمام این سال‌ها اگر قادر به فعالیت بودیم به دلیل انرژی مردم خوب و دوست داشتنی امان بوده است.

تمرکز شهروندان کرجی در حین اجرای کنسرت کم نظیر است

استاد ناظری با اشاره به طنز نهفته در اشعار حضرت مولانا، تاکید کرد: قطعه «دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن/چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن» «باده خاص خورده‌ای نقل خلاص خورده‌ای/بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن» را اجرا خواهیم کرد، در این قطعه مولانا بزرگترین پیام روزگار یعنی راستگویی را به ما گوشزد می کند.

اجرای این قطعه شور و هیجانی بی نظیر در حضار به وجود می آورد.

سپس قطعه «شیدا شده‌ام » اجرا می شود قطعه‌ای که شهرام ناظری خود آن را سروده و آهنگ‌سازی آن را انجام داده است.

این هنرمند در ادامه با اشاره به موسیقی مقامی ایران و همچنین با اشاره به قدمت موسیقی قوم کرد سه قطعه کردی را اجرا می کند که با هیجان شهروندان کرجی رو به رو می شود.

وی در ادامه خطاب کرجی ها گفت: تمرکز شما کم نظیر است و به من در اجرا کمک می کند.

در پایان، قطعه «آتش در نیستان» با شعری از مشتاق و آهنگسازی شهرام ناظری حسن ختام کنسرت بود.

گفتنی است؛ در یکماه گذشته کنسرت استاد شهرام ناظری دومین کنسرت موسیقی سنتی است که در کرج برگزار شده است، کنسرت همایون شجریان نیز چند هفته گذشته در کرج اجرا شد که با استقبال کم نظیر مردم رو به رو شد.

کد N747265

وبگردی