آفتاب
امام جمعه مشهد:

وزارت فرهنگ و ارشاد در قبال توهین به سیدالشهدا(ع) مسئول است

وزارت فرهنگ و ارشاد در قبال توهین به سیدالشهدا(ع) مسئول است

مشهد- امام‌جمعه مشهد مقدس گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد اسلامی در قبال توهین به سید الشهدا مسئول است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم در مهدیه مشهد با انتقاد از چاپ گفتگویی دریکی از روزنامه‌ها که امام حسین (ع) را اسوه ای رنگ‌باخته خوانده بود بیان کرد: گاهی چیزهایی در این مملکت به وجود می‌آید که انسان انتظار آن را ندارد.

وی ادامه داد: در روزنامه‌ رسمی این کشور روزنامه‌نگار می‌پرسد «امروز برخی می‌پرسند امام حسین(ع) اسوه است، فکر نمی‌کنم الگو باشد، اگر هم الگو باشد، اسوه ای رنگ باخته است».

وی بیان کرد: مصیبت اینست که هیئت نظارت مطبوعات وزارت ارشاد نیز از کنار  این توهین رد می شود.

امام جمعه موقت مشهد خطاب به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شما دولت اسلامی و مسئول نظام هستید، ابراز داشت: از کنار این موضوع می‌گذرید که ژست دموکراتیک به خود بگیرید؟

وی بیان کرد: شما که توهین به سیدالشهدا (ع) را آزاد می‌گذارید مگر توهین به امام حسین (ع) با توهین به پیامبر (ص) متفاوت است؟

وی گفت: امام حسین (ع) اسوه تمامی رهبران دنیا و ادیان دیگر است و الگویی پررنگ‌تر از سیدالشهدا  در جهان پیدا نمی شود.

وی اذعان داشت: بسیاری از مردم به ما مراجعه می‌کنند که بی‌حجابی و فساد زیاد شده و لذا در این راستا باید از خود سوال کنیم که تا چه میزان برای اصلاح آن تلاش کردیم؟

علم الهدی ابراز کرد: پاس دادن موضوع به دیگران درست نیست اگر از معصیت و نافرمانی پروردگار ناراحت هستید خودتان حرکتی کنید نه این‌که به نهاد و مسئولی این موضوع را پاس دهید.

نقش ما چیست؟

 آیت‌الله علم‌الهدی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مهدیه مشهد به تفسیر سوره نصر پرداخت و با اشاره به سوره «إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» گفت: کلمه «نَصْرُ» به معنای یاری‌رساندن است.

وی با بیان این‌که برخی در برابر این کلمه تنها به کمک خداوند امیدوارند، اظهار کرد: این‌که تمام انتظار را از خدا داشته باشیم اشتباه است وقتی ما در برابر جریان باطل قرار می‌گیریم به این معناست که خداوند می‌خواهد جریان الهی بر جریان شیطانی مسلط شود در غیر این صورت خداوند می‌توانست با یک امداد غیبی کار خود را پیش ببرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که مشیت خداوند در این است که عده‌ای به خاطر خدا با دشمنان مقابله و ایثار کنند تا جریان خدا بر جریان شیطان پیروز شود ادامه داد: نباید این‌گونه باشد که ما منکر و معصیتی ببینیم و بگوییم خدایا امام زمان را برسان.

وی تاکید کرد: اگر خداوند می‌خواست این کار را بکند خیلی زودتر این کار را انجام می‌داد اما نقش ما دراین ‌بین چیست؟

نقش پیامبر در انسان‌سازی بود

آیت الله علم الهدی همچنین با تفسیر کلمه «والفتح» اظهار کرد: متأُسفانه در برخی ترجمه‌های قرآن، فتح را به معنای پیروزی ترجمه‌شده درحالی‌که فتح به معنای پیروزی نیست بلکه ظفر به معنای پیروزی است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: فتح به معنای برطرف کردن اشکال‌هاست و بهترین ترجمه‌ای که در زبان فارسی برای فتح وجود دارد گشایش است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه مسئله پیروزی و تسلط بر کفار در این آیه صادق نیست ادامه داد: پیغمبر بر دشمنانش مسلط نشد بلکه اثر پیامبر بر آنان گشایش بود.

وی گفت: این گشایش برای پیغمبر در انسان‌سازی بود و لذا پیغمبر توان از بین بردن قوم جاهل را داشت اما ایشان برای آدم کشی نیامد بلکه مبعوث شد تا از این انسان‌ها بنده خدا بسازد.

کد N747232

وبگردی