آفتاب
رییس دادگستری آذربایجان‌غربی:

33درصد پرونده‌های قضایی به مصالحه ختم می‌شود

33درصد پرونده‌های قضایی به مصالحه ختم می‌شود

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سالیانه 400 هزار پرونده در مراجع قضایی استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، توکل حیدری در اختتامیه جشنواره ملی عفو گذشت اظهار کرد: از 400 هزار پرونده تشکیل شده در مراجع قضایی استان، 33 درصد در شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم می شود.

وی با بیان اینکه اساس عفو و گذشت آرام کردن نفس است، افزود: انسان در مواجه با ستم و اجحاف، غضبناک شده و به دنبال آن مرتکب جرمی می شود که در این راستا اولین اقدام کظم غیظ می باشد.

حیدری با اشاره به 3 اصل مهم در صدر اسلام که موجب پیشرفت و پایداری دین اسلام شده است تصریح کرد: اموال حضرت خدیجه (س) ، شمشیر حضرت علی(ع) و خلق عظیم و اخلاق کریمانه پیامبر 3 اصل اساسی در توسعه و پیشرفت دین اسلام می باشند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از بعثت پیامبر اکرم گسترش و اتمام اخلاق کریمه است اظهار کرد: در این رابطه خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرماید: ای رسول به واسطه رحمت پروردگار با مردم مهربان باش چرا که اگر قسی القلب و بد اخلاق بودی همه از اطرافت دور می شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دشمنان اسلام با اهانت و مخدوش جلوه دادن چهره نبی اکرم(ص) در میان ملت ها درصدد آسیب رساندن به دین اسلام هستند. بر ما وظیفه است در هر محفلی اوصاف کریمانه پیامبر بزرگوار را نقل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از شبکه های اجتماعی مردم را به ضد ارزش های دینی سوق می دهد تصریح کرد: از مسئولین و مدیران اجرایی انتظار می رود در خصوص عفو، گذشت و ترویج ارزش های دینی قدم های اساسی برداشته و مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شوند.

انتهای پیام

کد N747050

وبگردی