آفتاب
معاون وزیر خارجه دانمارک:

حل مساله هسته‌ای ایران به نفع همه خواهد بود

حل مساله هسته‌ای ایران به نفع همه خواهد بود

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در ادامه سفرش به دانمارک با کیم یورگن سن معاون وزیر خارجه دانمارک دیدار کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در ادامه سفرش به دانمارک با کیم یورگن سن معاون وزیر خارجه دانمارک دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، مجید تخت روانچی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های میان دو کشور بر اراده ایران مبنی بر تداوم و گسترش تعاملات دو جانبه اعم از سیاسی – پارلمانی،اقتصادی – تجاری و فرهنگی – هنری با دانمارک تاکید کرد.

وی با اشاره به تحولات و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که در حال گسترش هستند، بر لزوم شکل‌گیری سازوکار منظم مشورتهای سیاسی در سطح معاونین وزارت‌خارجه دو کشور تاکید کرد.

روانچی همچنین به تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات و چالش‌ها و تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

معاون ظریف در این دیدار آخرین تحولات و اخبار مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 را ارائه کرد.

در ادامه کیم یورگن‌سن ابراز امیدواری کرد که تداوم تبادل هیات‌ها در بخش‌های مختلف در سطح معاون وزارت خارجه دو کشور صورت گیرد.

وی با تاکید بر موضع کشورش مبنی بر حل مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره و در اسرع وقت گفت: حل مساله هسته‌ای ایران به نفع همه خواهد بود.

معاون وزارت خارجه دانمارک در ارتباط با تحولات و چالش‌های منطقه‌ای خاطر نشان کرد: کوپنهاگ همواره بر راه حل‌های سیاسی و حضور همه‌ی بازیگران و کنشگران در فرایندهای سیاسی فراگیر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا معاون وزارت خارجه کشورمان که روز چهارشنبه برای دیدار با مقامات دانمارک به این کشور رفته است، با معاون وزارت خارجه دانمارک در امور کنسولی و دیپلماسی عمومی درباه‌ی همکاری‌ها و لزوم رایزنی‌های منظم دو کشور در حوزه‌های کنسولی، حل مشکلات ایرانیان مقیم ، تسهیل مبادلات مردمی و توسعه تبادلات فرهنگی و هنری بحث و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N746965

وبگردی