آفتاب

مصباحی‌مقدم: مسئولیت را بر اساس تخصص و مهارت به مدیران بدهیم

مصباحی‌مقدم: مسئولیت را بر اساس تخصص و مهارت به مدیران بدهیم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که در واگذاری مسئولیت‌ها باید بر مبنای عدل عمل کرد و مسئولیت‌ها را بر اساس معلومات، تخصص و مهارت‌ها به مدیران اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در نشست هم اندیشی صاحب‌نظران و پژوهشگران عدالت که از سوی مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت برگزار شد گفت: دو مبنا برای عدالت مهم‌ترین مبانی هستند که عبارتند از «وضع کل شیء فی موضعه» و «اعطا کل ذیحق حقه».

وی افزود:‌ خداوند هر چیزی را در جای خودش قرار داده است و برای همین ما به نظام آفرینش نظام احسن می‌گوییم. موزون بودن هم اثر این عدالت و زیبایی اثر این موزون بودن است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در واگذاری مسئولیت‌ها نیز وضع کل شیء فی موضعه معنا پیدا می‌کند. یعنی اگر ما بر اساس معلومات، تحصیلات، تخصص و مهارت به مدیران‌مان مسئولیت بدهیم طبق عدالت رفتار کرده‌ایم، اما متاسفانه در نظام اداری ما عدم رعایت این امر بسیار مشاهده می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان این که مبنای احکام شرعی عدل است، گفت: قانون گذاری ما نیز باید مطابق با شرع باشد و در قوانین باید موضوع استحقاق رعایت شود و در همه امور به هر کسی حق خودش داده شود.

وی با بیان این که اولین حق هر انسان حق معاش است، گفت: عدالت آموزشی نیز اهمیت زیادی دارد و توسعه و رشد انسان است که پیشرفت را پدید می‌آورد، پس ظرفیت این انسان باید شکوفا شود.

انتهای پیام

کد N746879

وبگردی