آفتاب

توافق عراق و صربستان بر سر همکاری‌های نظامی

توافق عراق و صربستان بر سر همکاری‌های نظامی

عراق و صربستان بر سر تشکیل کمیته‌های مشترک نظامی آن هم به منظور مسلح کردن و آموزش نظامی نیروهای خود توافق کردند. وزیر دفاع صربستان نیز بر آمادگی کشورش برای تسریع روند مسلح کردن نیروهای عراقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق طی نشست خود با همتای صربستانی‌اش که در بغداد برگزار شد در خصوص روابط نظامی دو کشور و راه‌های تحکیم آنها بحث و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع صربستان نیز در این نشست اعلام کرد که کشورش آماده است تا از عراق در جنگ علیه تروریسم حمایت کند.

خالد العبیدی و وزیر دفاع صربستان در نشست خود افق‌های جدیدی از همکاری تسلیحاتی میان دو کشور که سابقه همکاری آن‌ها به 60 سال می‌رسد، مطرح کردند.

خالد العبیدی افزود: نتایج این نشست بسیار مفید بود و صربستان در جنگ عراق علیه تروریسم به کشور ما کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزیر صربستانی اعلام کرد که دو کشور صربستان و عراق طی دهه 90 میلادی با جنگ‌های زیادی رو به رو بوده‌اند.

طرفین در این دیدار بر سر تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه آموزش نظامی و در زمینه صنایع نظامی توافق کردند.

وی افزود: امیدواریم که عراق در این جنگ پیروز شود و آینده روشنی داشته باشد.

از سوی دیگر فواد معصوم، رئیس جمهور عراق نیز با وزیر دفاع عربستان در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

فواد معصوم ضمن ابراز خرسندی از همکاری نظامی دو کشور تصریح کرد: عراق تمایل دارد تا روابط سیاسی و نظامی خود را با صربستان تحکیم بخشد و از حمایت‌های تمام کشورهای دوست عراق آن هم در جنگ علیه تروریسم استقبال می‌کند.

در نشست وزیر دفاع صربستان با کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، طرف عراقی از صربستان خواست تا توافق‌های تسلیحاتی امضا شده میان دو کشور را هر چه سریعتر اجرایی کند چرا که عراق برای مبارزه با داعش به سلاح نیاز دارد.

حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در این نشست بر اهمیت تحکیم روابط میان عراق و صربستان تاکید کرد.

وی افزود: عراق به افزایش حجم مبادله‌های نظامی خود به ویژه با صربستان نیاز دارد چرا که از طرف تمام جهانیان در حال جنگ با گروه جنایتکار داعش است.

وی ضمن تاکید بر نیاز عراق به حمایت‌های لجستیکی نظامی در جنگ علیه داعش افزود: مشاوران نظامی صرب باید هر چه سریعتر برای آموزش نظامی نیروها به عراق بیایند.

وزیر دفاع صربستان ضمن اعلام حمایت نظامی از عراق اعلام کرد: کشورش هر شخصی را که تلاش کند به گروه تروریستی داعش بپیوندد طبق قانون مجازات می‌کند.

پیشتر عراق در سال 2010 میلادی 20 جنگنده‌ی ساخت صربستان را که طبق توافقنامه امضا شده قیمت هریک از آن‌ها 750 هزار دلار است از این کشور خریداری کرد.

انتهای پیام

کد N746853

وبگردی