آفتاب

تاکید وزیران خارجه مصر و عربستان بر هماهنگی‌ کامل جهت مقابله با تروریسم

تاکید وزیران خارجه مصر و عربستان بر هماهنگی‌ کامل جهت مقابله با تروریسم

وزیر خارجه مصر در دیدار خود با همتای عربستانی‌اش ضمن اشاره به خطرات گروه‌های تروریستی در لیبی و تاثیر آن بر کشورهای همسایه و تمام جهان بر ضرورت هماهنگی کامل میان آن‌ها و تمام کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های منطقه از جمله تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با سعود فیصل، همتای عربستانی خود در پاریس در مسیرش به مسکو مسائل مهم منطقه‌ای از جمله بحران سوریه، اوضاع عراق و یمن را مورد برسی قرار داد.

طرفین در نشست خود بار دیگر بر حمایت از دولت قانونی لیبی و برگزاری مذاکرات در خصوص پیش نویس قطعنامه کشورهای عربی در شورای امنیت و همچنین ضرورت لغو ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی تاکید کردند.

طرفین در این دیدار به روابط دو جانبه میان خود و انجام مقدمات لازم برای کنفرانس حمایت از اقتصاد مصر که قرار است 13 و 15 ماه مارس در قاهره برگزار شود، پرداختند.

شکری و سعود فیصل به هماهنگی‌های صورت گرفته میان دو کشور در خصوص بحران سوریه پرداختند.

وزیران خارجه دو کشور مصر و عربستان ضمن تاکید بر اهمیت حفظ وحدت سوریه و تمام نهادهای آن اعلام کردند که در کنار مردم سوریه ایستاده‌اند.

طرفین در این نشست همچنین بر اهمیت مشارکت تمام سران سیاسی و ملی عراق در مذاکرات ملی آن هم بدون کنار گذاشتن طرف دیگر و حفظ وحدت عراق برای مقابله با گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

سامح شکری و سعود فیصل در نشست خود ضمن تاکید بر اهمیت برقراری ثبات، حفظ وحدت یمن و اجرای بندهای طرح کشورهای حوزه خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی حمایت خود را از رئیس جمهور یمن اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N746751

وبگردی