آفتاب
روحانی در پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی:

نونهالان، آینده تمدن و فرهنگ دینی و ملی ما را بیمه می کنند

نونهالان، آینده تمدن و فرهنگ دینی و ملی ما را بیمه می کنند

رییس جمهوری روز پنجشنبه در پیامی به نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی، تصریح کرد: همواره باید قدردان مربیان و پرورش دهندگانی بود که آینده در سایه تدبیر و امید آفرینی آنان به ثمر می‌نشیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام حجت الاسلام  حسن روحانی به به نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه بهار و رشد و شکوفایی طبیعت، فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان رجایی و باهنر که برای رشد و باروری روحیه دینی و انقلابی نسل جوان بنیان تربیتی تازه ای را در ساختار آموزش و پرورش پی‌ریزی کردند، ارج نهاده و به همه تلاشگران این عرصه سرنوشت ساز خیرمقدم می‌گویم.

آن دو عزیز و تمامی شهدای گرانقدری که گذشته از حضور مؤثر در مسیر استحکام و تثبیت نظام نوپای جمهوری اسلامی و سنگرهای هشت سال دفاع مقدس،امور تربیتی دانش آموزان کشور را وجهه همت خود ساخته بودند به خوبی می‌دانستند که همین نونهالان هستند که آینده تمدن و فرهنگ دینی و ملی ما را بیمه خواهند ساخت و پرچم نظام نوپایی که برای به اهتزاز درآمدن آن حماسه‌هایی از ایثار و شهادت آفریده شد به بازوی همین نونهالانِ «آینده‌ساز» سرافراز و پایدار خواهد ماند.

تربیت فصل شکوفایی است، آن چنان که بهار فصل رویش و باروری است و هر دانه و نهالی به مراقبت و نگهداری احتیاج دارد و بدون باغبان و مربی فرآیند رشد و پرورش با آسیب‌های جدی روبرو خواهد شد. از این رو همواره باید قدردان مربیان و پرورش دهندگانی بود که آینده در سایه تدبیر و اعتدال و امید آفرینی آنان به ثمر می‌نشیند.

با یاد آوری این فراز از حضرت علی علیه السلام که «کودکان خود را بزرگ و گرامی داشته و خوب تربیت نمایید» این روز و برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی را به همه کسانی که در راه تربیت اسلامی و ملی فرزندان ایران بزرگ تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت گفته، و با گرامیداشت مقام والای شهدای امور تربیتی و تکریم خانواده معزز ایشان؛ توفیقات روز افزون همه تلاشگران دستگاه آموزش و پرورش بویژه مسئولان زحمتکش معاونت پرورشی و فرهنگی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سخن گفتن از سلحشورانی كه با تكیه بر عشق و ایمان و اخلاص در حساس ترین و خطیرترین برهه‌ی تاریخ خونبار انقلاب اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و حماسه‌های جاویدان آفریدند، كار آسانی نیست. در این میان نقش بزرگمردان تربیتی كه در لحظات حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس از كلاسهای امن درس و مدرسه گذشتند تا در مدرسه ای بزرگتر، از سنگر شرف و عزت ملت ایران محافظت كنند و فداکاری بیاموزند، هماره ماندگار و شورآفرین است.

پاسداری از خون پاك مربیان شهید امور تربیتی در كنار نام عزیز معلمان و اسوه‌های بلند آوازه‌ی آنان " شهیدان رجایی و باهنر " كه سنگ بنای این عمارت آباد و با عظمت یعنی امور تربیتی مدارس را بنیان نهادند و احترام به دست آوردهای آنان كه به شكرانه الهی در سنوات اخیر بنا به توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حال احیاء و بالندگی است، سر لوحه وظایف دولت تدبیر و امید است و امیدوارم كه به بركت انفاس ملكوتی و ارواح پاكشان رایحه¬ی شكوفایی و سربلندی درجای جای كشورعزیزمان ایران بگسترد.

اینجانب ضمن تجدید احترام به امام شهیدان و شهدای سربلند نظام اسلامی، از خداوند متعال علو درجات ارواح طیبه شهیدان امور تربیتی و ساحت مقدس تعلیم و تربیت را مسئلت نموده و به خانواده‌ی معزز آنان درود می فرستم. همچنین از مسئولین محترم وزارت آموزش و پرورش، خاصه مدیران تلاشگر معاونت پرورشی و فرهنگی كه اقدام به برپایی اولین كنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی نموده اند تشكر و قدردانی می نمایم.

والسلام علكیم و رحمت‌الله و بركاته

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد N746656

وبگردی