آفتاب
سردار عراقی:

رعایت اصول پدافند غیر عامل پاشنه‌ آشیل نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) است

رعایت اصول پدافند غیر عامل پاشنه‌ آشیل نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) است

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: نیروی مسلحی مقتدر است که بتواند در عرصه‌ عمل توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به منطقه رزمایش، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در حاشیه‌ی نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه که در مناطق جنوبی و جنوب غربی کشور در حال برگزاری است، با بیان این که نیروهای مسلح هر کشور یکی از مولفه‌های امنیت ملی، اقتدار و هژمونی هر کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران بر اساس این مولفه خود را آماده کرده است که این اقتدار را به طور کارآمد روی زمین نشان دهد.

وی با تاکید بر این که نیروی مسلحی مقتدر است و مولفه امنیت ملی محسوب می‌شود که بتواند در عرصه‌ی عمل توانمندیهای خود را بروز و ظهور دهد اظهار کرد: بر همین اساس نیروی زمینی سپاه در راستای دانش‌های نظامی برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ایجاد امنیت پایدار در کشور اقدام ارتقای دانش نظامی در محل یگان‌ها و دانشکده‌های مربوطه انجام داده اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین با تاکید بر این که پاشنه آشیل نیروی زمینی این این رزمایش رعایت اصول پدافند غیر عامل است اظهار کرد‌:پدافند غیر عامل به معنای دفاع جانانه در برابر آتش‌های حجیم و سنگین دشمن است که طی آن بتوانیم خود سلاح و تجهیزات را حفظ کنیم و دشمن را وادار به رزم نزدیک در نبردی ناهمتراز کنیم.

وی اظهار کرد:‌ در این رزمایش مشاهده کردیم که نیروها توانستند بدون تکیه بر تجهیزات سنگین و با استفاده از ابزارهای انفرادی و همراه خود از زمین به خوبی استفاده کنند.

عراقی همچنین با اشاره به اصول پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: استتار ، اختفا، پوشش، فریب، همپوشانی، پراکنده‌سازی،کوچک‌سازی و مستحکم‌سازی از اصول نبرد ناهمتراز و اصول پدافند غیر عامل بود که به لطف خدا رزمندگان نیروی زمینی به همراه رزمندگان بقیه رده‌ها توانستند در رزمایش پیامبر اعظم (ص) به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

کد N746600

وبگردی