آفتاب

دعوت شورای امنیت از یمنی‌ها برای بازگشت به مذاکره/حمایت مجدد شورای همکاری از منصور هادی

دعوت شورای امنیت از یمنی‌ها برای بازگشت به مذاکره/حمایت مجدد شورای همکاری از منصور هادی

شورای امنیت در بیانیه‌ای از تمام طرف‌های یمنی از جمله حوثی‌ها خواست تا از طریق مذاکرات برای تحقق اهداف سیاسی کشور به اختلافات خود پایان دهند. دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز بر حمایت‌های این شورا از منصور هادی تاکید کرد. منصور هادی نیز با نمایندگان هفت حزب در عدن تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، شورای امنیت در این بیانیه از تمام طرف‌های یمنی خواست تا به خاطر سازش سیاسی هر چه سریعتر مذاکراتی را برگزار کنند.

شورای امنیت ضمن استقبال از بازگشت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن بر عرصه سیاسی از حوثی‌ها خواست تا نخست وزیر کشور را که نزد آنان است آزاد کنند.

اعضای شورای امنیت یک روز پس از ادامه تحریم‌ها علیه طرف‌های یمنی که در روند سیاسی کشور کارشکنی ایجاد می‌کنند این بیاینه را صادر کردند.

شورای امنیت در نشستی مساله ادامه تحریم‌ها علیه این طرف‌های یمنی را مورد رای گیری قرار داد.

از سوی دیگر عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس طی نشست خود با رئیس جمهوری یمن در عدن و ضمن تایید مشروعیت عبدربه منصور هادی اعلام کرد که در تمام زمینه‌ها و در تمام تصمیم گیری‌های منصور هادی از وی حمایت می‌کند.

هیات شورای همکاری خلیج فارس اهمیت بازگشت منصور هادی به روند سیاسی کشور و همچنین طرح کشورهای حوزه خلیج فارس و قطعنامه‌های شورای امنیت را مورد بررسی قرار داد.

از سوی دیگر عبدربه منصور هادی ضمن قدردانی از موضع شورای همکاری خلیج فارس اظهار کرد که سفر این شورا به منزله تایید و حمایت از مشروعیت قانون اساسی یمن است.

منابع سیاسی شبکه اسکای نیوز اعلام کردند که حوثی‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که عبدربه منصور هادی در پست ریاست جمهوری خود باقی بماند به شهر عدن وارد شوند.

حوثی‌ها همچنین اعلام کردند که به هر حزبی که با منصور هادی به عنوان رئیس جمهوری قانونی کشور برخورد کند، مذاکره نخواهد کرد.

حوثی‌ها اعلام کردند که منصور هادی به عنوان رئیس جمهوری مشروعیت ندارد و به کسانی که با وی در تعامل هستند هشدار دادند که هادی فرد عادلی نیست.

از سوی دیگر حزب‌های یمنی نیز مشارکت خود را در مذاکراتی که قرار بود با نظارت جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل برگزار شود به حالت تعلیق درآوردند.

از سوی دیگر کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله نیز کنترل یکی از پایگاه‌های نیروهای ویژه غرب صنعاء به دست گرفتند.

کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد که عبدربه منصور هادی فاقد مشروعیت است و هادی با اقدامات علیه امنیت، ثبات و اقتصاد یمن عمل می‌کند.

انتهای پیام

کد N746493

وبگردی