آفتاب
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور

ذوالفقاری: روند افزایشی جرم در کشور مهار شده است

ذوالفقاری: روند افزایشی جرم در کشور مهار شده است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: طی سال‌های گذشته شاهد روند افزایشی در وقوع جرایم مختلف بودیم که طی یکسال اخیر در اکثر استان‌ها این روند مهار شده و در بعضی استان‌ها از جمله فارس با کاهش وقوع جرم مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حسین ذوالفقاری عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح مکنا اجرا شده در کلانتری زند شیراز در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه وضعیت کلی امنیت در استان فارس در مقایسه با کل کشور، مطلوب است.

وی با بیان اینکه فارس امسال در مهار جرائم خصوصا جرائم خشن توفیقات خوبی را کسب کرده است، گفت: در بررسی‌هایی که از وضعیت امنیتی و اقدامات انجام شده در این خصوص در فارس داشتیم،‌ نشان از اقدامات و توفیقات خوبی وجود دارد و تلاش‌های تمام دستگاه‌های عضو شورای تامین استان مشهود است.

ذوالفقاری همچنین در خصوص طرح مکنا نیز گفت: طرح مکنا در واقع به منظور خوشایندسازی محیط و رسیدگی رضایتمندانه به کسانی که به واحدهای انتظامی مراجعه می‌کنند، طراحی و اجرا شده است و مبنایی کاملا علمی دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در کلانتری زند شیراز، در نوع خود بی‌سابقه است، گفت: این اقدامات براساس یک طراحی و مهندسی اصولی انجام شده است تا بتواند فرایند رسیدگی به درخواست‌های مردمی تسریع شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط الکترونیکی بین کلانتری و دادگستری موجب رسیدگی سریع‌تر به درخواست‌های قضایی و پرونده‌ها توسط قضات مربوطه و کاهش اتلاف وقت و انرژی خواهد شد، گفت: سیستم پایش تصویری ایجاد شده در کلانتری و در مجموعه مدیریت انتظامی، زمینه رصد دائم فعالیت و وضعیت را فراهم می‌کند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: نوع چیدمان کلانتری با تعیین فرایندها و مشخص شدن هر قسمت با نصب تابلو، زمینه تسریع در امور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سردار گودرزی فرمانده انتظامی فارس قبلا سابقه اجرای این طرح در یکی دیگر از استان‌های کشور را نیز دارد،‌ گفت: براساس گزارش ارائه شده این طرح تاکنون در 100 کلانتری استان فارس اجرایی شده که اقدامی در خور توجه و شایسته تقدیر است.

ذوالفقاری همچنین از پیش‌بینی‌های انتظامی و امنیتی انجام شده برای ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در سطح ملی برنامه‌ریزی‌های کلانی انجام و دستورالعمل‌هایی برای تمام دستگاه‌های خدماتی،‌ امنیتی و انتظامی صادر شده است.

معاون انتظامی، امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز طرح‌های نوروزی خود را هم در حوزه انتظامی و هم ترافیکی برای تسهیل در تردد مردم و روان‌سازی ترددها و خدمات‌دهی مطلوب‌تر به مردم و هم پیشگیری از وقوع جرایمی نظیر سرقت، آماده کرده است که در زمان خود اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N746459

وبگردی