آفتاب
رییس جمهور در اجتماع علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم:

از هزاران مصداق امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط به دو مورد چسبید

از هزاران مصداق امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط به دو مورد چسبید

رییس جمهوری در اجتماع علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید تحقیق و نظریه پردازی کند، گفت: امروز برای اداره کشور صدها مساله مهم داریم که شما علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه باید برای حل آنها نظریه پردازی کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این اجتماع که چهارشنبه شب برگزار شد، به اهمیت تقویت پیوند و اعتماد مردم به دولت و دولت با مردم و نقش مهم حوزه های علمیه در این فرایند اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای ارتباط گسترده تر با مردم نیاز به حوزه داریم و کلام و سخن طلاب، فضلا، سخنگویان، خطبا و مراجع عظام در تقویت این ارتباط بسیار تاثیر گذار است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش به برخی تلاش ها در عرصه بین المللی برای مخدوش کردن چهره اسلام اشاره کرد و گفت: امروز می بینید که چگونه برخی ها تلاش دارند تا اسلام را وارونه معرفی کنند و به نام اسلام دست به چه جنایاتی که نمی زنند و در این فضا ،. معرفی اسلام اعتدال و رحمانی از ایران به جهان بسیار مهم است

رییس جمهوری به تصویب طرح جهان عاری از خشونت و افراطی گری از سوی ایران در سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: تصویب این طرح ، شکست مفتضحانه ای برای کسانی بود که به ناروا به جمهوری اسلامی تهمت می زدند.

روحانی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی گفت: باید افکار عمومی جهان را جذب و جلب کنیم و در دنیای امروز بار مسوولیت سنگینی بر دوش ما برای معرفی اسلام رحمانی و اعتدال است و بخش بزرگ این کار، بر دوش حوزه علمیه به خصوص حوزه علمیه قم است.

رییس جمهوری سپس به موضوع و جایگاه مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و با تاکید بر اینکه باید مصداق ها را در این مباحث بیش از پیش بیان کرد، اظهارداشت: محبت و برادری و توسعه کشور ، اشتغال جوانان ، محیط زیست و نجات کشور از آلودگی هوا و پرداخت مالیات نیز بخش هایی از معروف هستند همانطور که قاچاق و زیرپاگذاشتن حقوق مردم از منکرات است . ما باید آمر به معروف و ناهی از منکرات به معنای وسیع کلمه باشیم و از هزاران مصداق نباید فقط به دو مورد چسبید هر چند که آن دو مورد هم مهم است.

روحانی افزود: شما اندیشمندان دینی که در فقه ، اصول، فلسفه و کلام تخصص دارید و کار کرده اید ، باید این مصداق ها را بازگو و تشریح کنید.

انتهای پیام
کد N746144

وبگردی