آفتاب

وزیر دفاع آمریکا: شکست همیشگی داعش به اقدام مشترک نظامی و دیپلماتیک نیاز دارد

وزیر دفاع آمریکا: شکست همیشگی داعش به اقدام مشترک نظامی و دیپلماتیک نیاز دارد

وزیر دفاع جدید آمریکا در جمع خبرنگاران در کویت گفت: توافق برای شکست بادوام داعش نیازمند یک اقدام مشترک نظامی و دیپلماتیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری وزارت دفاع آمریکا، اشتون کارتر، ‌وزیر دفاع جدید آمریکا در اردوگاه "اریفجان" در کویت گفت: ما برای مقابله با داعش و شکست بادوام این گروه به مذاکره‌ای دقیق و کامل پرداختیم و در کنفرانسی که با حضور سفرا و رهبران نظامی ارشد آمریکایی و منطقه‌ای صورت گرفت به تبادل دیدگاه‌ها و ایده‌ها پرداختیم. شکست بادوام این گروه خشن در نهایت صورت می‌گیرد.

وی افزود: اول از همه دستیابی به یک شکست بادوام داعش نیازمند یک اقدام مشترک نظامی و دیپلماتیک و سپس تقویت ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکاست. در مورد سوم، در حالی که مرکز ثقل کمپین ضد داعش در عراق و سوریه است، باید بر سایر مناطق نیز به مقابله با این گروه بپردازیم. همچنین استفاده داعش از رسانه‌های اجتماعی ما را مجبور می‌کند تا هم در بعد فیزیکی و هم اطلاعاتی فعال و پویا باشیم.

کارتر ادامه داد: اقدامات ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا به امروز برخی تاثیرات مهم بر جای گذاشته است. ائتلاف جهانی ما به رهبری آمریکا در راس قرار دارد.

وی کنفرانس مذکور را نیز بسیار سازنده و ارزشمند خواند و خواستار رایزنی‌های بیشتر و برگزاری کنفرانس‌های مشابه در آینده با حضور رهبران ارشد جهان شد.

وزیر دفاع جدید آمریکا اذعان کرد: کمپین ضد داعش در سوریه هم بعد سیاسی و هم بعد نظامی داشته است و ما فرصت داشتیم تا اقدامات مربوط آموزشی و تجهیز نیروها در سوریه را بررسی کنیم. همچنین تامین آموزش‌های خوب نظامی برای سایر نیروهای ائتلاف ضد داعش مهارت اصلی ارتش آمریکاست. این روند به مهارتی برای بسیاری از شرکای ائتلاف ما بدل شده چون آن‌ها باید بدانند که دیگران را چگونه آموزش دهند، چگونه با دیگران همکاری کنند و قادر باشند از ظرفیت‌های آمریکا برای توانمندسازی دیگران استفاده کنند و مطمئن شوند که ما تمام این اقدامات را در راستای ارزش‌های آمریکا انجام دهیم.

وی گفت: تامین آموزش یکی از اقدامات کلیدی است که ما در عراق و افغانستان آموختیم.

انتهای پیام

کد N745884

وبگردی