آفتاب

انتقاد مسلمان آمریکا از برنامه مبارزه با افراط‌گرایی اوباما

انتقاد مسلمان آمریکا از برنامه مبارزه با افراط‌گرایی اوباما

مدیر دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در لس‌آنجلس با انتقاد از برنامه "مقابله با افراط‌گرایی" دولت اوباما تاکید کرد که این برنامه به مسلمانان به عنوان مظنونان بالقوه ی‌نگرد نه شریکی برای حل مشکلات.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسام آیلوش، مدیر دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در لس‌آنجلس گفت: موسسات اسلامی و رهبران دانشجویان مسلمان سراسر ایالت با اتفاق‌نظر نسبت به برنامه دولت فدرال برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز ابراز نگرانی کرده‌اند. بهترین رویکرد برای رسیدن به اهداف هرگونه برنامه مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز ایجاد اعتماد و برخورد با جامعه مسلمانان همانند یک شریک است نه به عنوان مظنونین بالقوه.

وی در این کنفرانس خبری افزود: سازمان‌های عضو شورای اسلامی جنوب کالیفرنیا و انجمن دانشجویان مسلمان ساحل غربی علیه برنامه جدید دولت فدرال برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز رای دادند چراکه این برنامه مسلمانان را هدف می‌گیرد.

آیلوش ادامه داد: بسیاری از سازمان‌های اسلامی نگرانند، در حالی که نگرش منفی جامعه نسبت به مسلمانان آمریکا رو به افزایش است، برنامه‌های مقابله با افراط‌گرایی نیز تنها بر جوامع مسلمانان متمرکز است و تهدید واقعی افراط‌گرایان در گروه‌های دیگر را نادیده می‌گیرند.

به گفته مدیر دفتر شورای مذکور، برنامه مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز که از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده، به دنبال این است که مسلمانان آمریکایی وادار کند و درباره اظهارات و رفتارهای هم‌کیشانشان به ماموران اجرای قانون گزارش دهند.

انتهای پیام

کد N745761

وبگردی