آفتاب

اختصاص جایزه ویژه برای تلاوت معنامحور در مسابقات سراسری قرآن

اختصاص جایزه ویژه برای تلاوت معنامحور در مسابقات سراسری قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص جایزه ویژه برای تلاوت معنامحور در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در آیین افتتاح سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تلاوت معنامحور امسال برای نخستین بار در این دوره از مسابقات قرآنی جایزه ویژه‌ای برای تلاوت معنامحور خواهیم داشت و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مسابقاتی داشته باشیم که تلاوت تطبیق با معانی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که قاریان قرآنی به حفظ قرآن نیز بپردازند و در همین راستا امسال برای نخستین دوره رشته قرایت به همراه حفظ 10 جزء برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در این دوره از مسابقات ادامه داد: همچنین در کنار این مسابقات کارگاه‌های آموزشی قرآن کریم نیز با حضور چهره‌های ممتاز قرآنی و اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

وی برگزاری محافل قرآنی را از نکات برجسته این مسابقات دانست و گفت: نزدیک 200 محفل قرآنی در حاشیه مسابقات تاکنون برگزار شده و این محافل تا پایان مسابقات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سرمایه اصلی هر کشوری نیروهای انسانی متعهد و متخصص آن کشور است و اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید انسانهای متعهد متخصص وقرآنی پرورش یابد.

وی اظهار کرد: در این مسابقات از برگزیدگان ادوار نخستین مسابقات به خصوص دهه 60 که اکنون جزو داوران این دوره نیز هستند، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N745526

وبگردی