آفتاب

احتمال دستیابی کره شمالی به 50 بمب هسته‌ای تا 2020

احتمال دستیابی کره شمالی به 50 بمب هسته‌ای تا 2020

یک محقق آمریکایی گفت: کره شمالی ظرف مدت 5 سال آینده 50 تسلیحات هسته‌ای در اختیار خواهد داشت و قادر خواهد بود آن‌ها را بر روی موشک‌های کروز قاره‌پیما نصب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جو ویت، محقق مرکز مطالعات آمریکا – کره دانشگاه هاپکیر روز گذشته در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ اظهار کرد که تحقیقات او نشان می‌دهد که کره شمالی ضمن دستیابی به 50 بمب هسته‌ای تا سال 2020 سامانه‌های جدید موشک‌های کروز کوتاه برد و دور برد برای نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی آن‌ها، خواهد ساخت.

در گزارش این محقق آمده است که هم اکنون دولت منزوی پیونگ یانگ بیش از آن چه محققان معتقدند توانایی‌های ساخت تسلیحات هسته‌ای را دارد.

هم‌چنین سیگ فراید هکر، استاد دانشگاه استنفورد آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که هم اکنون دولت کره شمالی دارای 12 بمب هسته‌ای است و در سال 2017 که اوباما دوره‌ی ریاست جمهوری‌اش تمام شود، این تعداد به 20 بمب خواهد رسید.

به گفته‌ی ویت، کره شمالی هم‌اکنون تعداد 10 تا 16 بمب هسته‌ای در اختیار دارد که 8 تا 10 عدد آن از پلوتونیوم و 8 عدد آن نیز از اورانیوم غنی شده ساخته شده است.

اکنون کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استراتژی مبنی بر پذیرفتن کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای یا بالا رفتن تنش‌ها در شبه جزیره‌ی کره اتخاذ کرده است.

این در حالی است که مقامات پیونگ یانگ تاکنون به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که این رژیم چه تعداد بمب هسته‌ای در اختیار دارد. کره شمالی سومین آزمایش خود را در سال 2013 انجام داد و از آن زمان نیز همواره آمریکا و غرب را تهدید به اجرای یک آزمایش هسته‌ای دیگر کرده است.

ماه گذشته نیز مقامات پیونگ یانگ به صورت رسمی اعلام کردند که این رژیم به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر موشک‌های کروز قاره پیما کسب کرده است.

با وجود آن که در سال 2009 و با ترک میز مذاکرات شش جانبه توسط کره شمالی، تحریم‌های همه جانبه‌ی اقتصادی علیه این کشور صادر شد، کره شمالی به گسترش زرادخانه‌ی هسته‌ای خود ادامه داده است.

انتهای پیام

کد N745442

وبگردی