آفتاب
سلطانی‌فر:

امکانات اقامتی را تا ۵۰ درصد افزایش دادیم

امکانات اقامتی را تا ۵۰ درصد افزایش دادیم

طی بیست روز آینده حدود ۱۰ تا ۱۵ هتل از یک تا ۵ ستاره اضافه خواهیم کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امکانات اقامتی و کمپین‌های خود را امسال نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما در تحلیل سفرهای داخلی در طول سال دو بخش پرحجم و پرترافیک داریم که مشخصا قسمت پرترافیک ما از ۱۶۵ روز سال حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ روز است که شامل تعطیلات تابستان و تعطیلاتی که در خلال ماه‌های میانی سال داریم، می‌شود.

وی افزود: بنابراین ما یک ۲۵۰ روز کمترافیک و یک ۱۰۰تا ۱۰۵ روز پرترافیک داریم از سال گذشته در بهمن ماه دولت یازدهم مصوبه‌ای با عنوان تشکیل ستادهای هماهنگی خدمات سفر در کل کشور داشت که این ستاد در مرکز کشور به ریاست رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در استان‌ها به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرماندار و حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته که سال اول تشکیل این ستاد بود با بسیج همه امکانات توانستیم، کارنامه نسبتا قابل قبولی در خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز داشته باشیم با تجربه خوب سال گذشته و آسیب‌شناسی مشکلات آن حدود دو ماه قبل این ستاد‌ها را در سطح کشور فعال کرده‌ایم که هم اکنون اخبار آن را رسانه‌های مختلف منعکس کرده‌اند.

وی گفت: در بسیاری از استان‌ها دو یا سه جلسه از این ستاد تشکیل شده و بسیج کلیه امکانات در حال انجام است تا در نوروز امسال خدمات خوبی را به همه هموطنانمان که قصد مسافرت دارند، بدهیم.

سلطانی‌فر با اشاره به امکاناتی که برای سفرهای نوروزی در سال ۹۴ فراهم شده، گفت: امروز بعد از ظهر هم در وزارت کشور جلسه هماهنگی نهایی با حضور مدیران کل سازمان صنایع دستی و گردشگری و معاونین عمرانی استانداری‌های مختلف داریم. در جلسه‌ای هم که دو روز قبل در وزارت کشور با حضور سفرای کشورهای همجوار داشتیم، مسائل مربوط به خدمات سفر را مطرح کردیم و بحث و تبادل نظرهای خوبی شد.

وی افزود: گزارش‌هایی که امروز به ما رسیده حاکی از آن است که استانهای مختلف کشور به ویژه آن‌ها که مقصد اصلی گردشگری هستند، از الان آمادگی خوبی را به وجود آوردند و درصدد هستند تا با بسیج امکانات بیشتر نوروز لذت بخشی را برای هموطنان و گردشگران دیگر رقم بزنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما امکانات اقامتی و کمپین‌های خود را امسال نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داده‌ایم و امکانات مربوط به اطلاع‌رسانی را نزدیک دو برابر، امکانات مربوط به امداد خودروی داخل را نیز به دو برابر افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه قرار شده؛ امسال موزه‌های ما ساعت کاری خود را افزایش بدهند، گفت: در بسیاری از اماکن فرهنگی تاریخی صدور بلیت ورودی به شکل الکترونیک انجام می‌شود تا صف مراجعه کنندگان کمتر شود.

سلطانی‌فر تاکید کرد: همچنین ما هتل‌ها و اماکن اقامتی خود را مقداری بازسازی کردیم، به گونه‌ای که چند ماه قبل چندین هتل در سطح کشور افزوده شد و در طی بیست روز آینده نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ هتل از یک تا ۵ ستاره اضافه خواهیم کرد همانطور که آمارهای سال گذشته نشان می‌داد، از کل امکانات اقامتی ما در کل کشور در ایام تعطیلات نوروز حدود ۱۰درصد از مردمی که مسافرت می‌کنند، بیشتر نمی‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: از بین هزار و صد هتل سراسر کشور و حدود ۵۷۰ هتل آپارتمان مجموعه تختهایی که وجود دارد به دلیل حجم مسافر فقط به ۱۰ درصد آن‌ها پاسخگو است، برای همین امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم هتل‌های بیشتری را در اختیار گردشگران خود قرار دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: یک حرکت نمادین در ۲۵ اسفند برای آغاز حرکت ستادهای خدمات سفر خواهیم داشت که در آن تمام اکیپ‌های عضو این خدمات حرکت خود را آغاز می‌کنند.

کد N745405

وبگردی