آفتاب

یک مقام سابق سیا: درگیری اسرائیل – فلسطین بدون مذاکره با حماس پایان نمی‌یابد

یک مقام سابق سیا: درگیری اسرائیل – فلسطین بدون مذاکره با حماس پایان نمی‌یابد

یکی از مقام‌های سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، روش‌های جایگزین برخی اوقات برای دستیابی به راه‌حل یک درگیری و زمانی که سیاست دیگر کارآمد نیست، ضرورت می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پال پیلار، یکی از مقام‌های سابق سیا و افسر سابق دفتر اطلاعات ملی آمریکا در خاور نزدیک و جنوب آسیا گفت: زمانی که موانع سیاسی راه را بر دستیابی به راه‌حل و انجام آزادانه مذاکرات می‌بندند، یک سرویس اطلاعاتی یا امنیتی که می‌تواند در خفا عملیات انجام دهد، برخی اوقات یک ابزار و روش جایگزین را که عملی هم است، ارائه می‌دهد.

در همین حال، شبکه خبری الجزیره روز دوشنبه اعلام کرد که به صدها سند افشا شده از چندین آژانس اطلاعاتی دست یافته که شامل سندی مربوط به این مساله است که سیا تلاش کرده تا در 2012 با حماس برای حل مساله فلسطین - اسرائیل تماس و ارتباط برقرار کند اما وزارت امور خارجه آمریکا این تلاش را رد کرده است.

این مقام سابق سیا ادامه داد: خواه ما بخواهیم تا با حماس تماس داشته باشیم یا خیر، این گروه چندین سال است که کنترل نوار غزه را برعهده دارد و یک بازیکن فعال سیاسی در موارد مربوط به فلسطینی‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: بدون مذاکره و گفت‌وگو با حماس، مساله فلسطین - اسرائیل لاینحل می‌ماند.

انتهای پیام

کد N745134

وبگردی