آفتاب
فیروزآبادی:

صنعت نیروهای مسلح به خود کفایی کامل رسیده است

صنعت نیروهای مسلح به خود کفایی کامل رسیده است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که ما در نیروهای مسلح اکنون توانسته‌ایم نیازهای کشور را بسازیم ، تاکید کرد که صنعت نیروهای مسلح اکنون به خود کفایی کامل رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرلشگر حسن فیروزآبادی در حاشیه سومین همایش ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مقاومتی است، اظهار کرد: این انقلاب آمد تا به ملت‌ها اعلام کند ملت‌ها صنعت، کشاورزی، نفت و کارخانجات خود را از نظام سرمایه‌داری بین‌المللی جدا کنند. انقلاب اسلامی بدون اقتصاد مقاومتی موفق نمی‌شود.

وی افزود: از همان روزهای اولیه انقلاب امام خمینی (ره) به جوانان گفت که آنها به دنبال پایه‌گذاری اقتصاد و فرهنگ در داخل کشور باشند. امام خمینی (ره) جهاد سازندگی را در همین راستا تشکیل داد. پس از پایان جنگ رهبری بر پیگیری اقتصاد بدون نفت تأکید کردند. رهبری این صحبت‌ها را در دوران دولت هاشمی مطرح کردند، اما دولت‌ها برای تحقق شعارهای خود جریان نفت را زنده نگاه داشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان این‌که رهبری معتقد است که باید دولت‌ها با سرمایه‌گذاری موجودی کشور را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم کار کنند و تولید داخلی در کشور شکل بگیرد، گفت: دشمن در این اقتصاد نمی‌تواند اثرگذار باشد. صندق ذخیره ارزی نیز به دستور رهبری برای این شکل گرفت که پول نفت کاملاً به دولت‌ها نرسد. امروز هم رهبری گفته است با حرف زدن و همایش اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

فیروزآبادی در ادامه اظهار کرد: ما در نیروهای مسلح اکنون توانسته‌ایم نیازهای کشور را بسازیم و صنعت نیروهای مسلح اکنون به خود کفایی کامل رسیده است. اقتصاد مقاومتی یعنی همین کاری که نیروهای مسلح انجام داده‌اند، در سطح کشور انجام داده شود. اما وقتی دشمن فشار را کم می‌کند ما اقتصاد مقاومتی را از یاد می‌بریم و به دنبال قرارداد با سایر کشورها هستیم اما وقتی دشمن فشار را زیاد می‌کند تازه یاد اقتصاد مقاومتی می‌افتیم. همه باید در کشور دست به دست هم بدهند تا اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود. در این بین صداوسیما نیز نقش بسیار مهمی دارد.

فیروزآبادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بودجه بخش نظامی کشور، گفت: ما از بودجه رضایت داریم.

به گزارش ایسنا فیروزآبادی در سخنرانی کوتاه خود در این مراسم نیز با بیان این‌که بازرسی چشم رهبری است تا قوام نیروهای مسلح حفظ شود، گفت: بازرسی نه مزاحم است، نه جاسوس، نه کارشکن و نه گرفتار کننده. بازرسی رفیقی مهربان است که رحمتی برای فرمانده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N745120

وبگردی