آفتاب

هلاکت ده‌ها داعشی در عملیات ائتلاف در موصل/آمریکا برای عراق سلاح و مهمات ارسال کرده است

هلاکت ده‌ها داعشی در عملیات ائتلاف در موصل/آمریکا برای عراق سلاح و مهمات ارسال کرده است

در حالی که بیشتر مناطق شهر البغدادی توسط نیروهای عراقی آزاد شده است، در حمله بی‌سابقه ائتلاف به پایگاه‌های داعش در موصل نیز یک انبار مهمات داعش در مرکز این شهر و یک پادگان آموزشی در داخل شهر هدف قرار گرفت و دست‌کم 80 داعشی کشته شدند. این اقدام ائتلاف نویدبخش آغاز عملیات گسترده برای آزادسازی موصل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند که در حمله بی‌سابقه ائتلاف به پایگاه‌های داعش در شهر موصل انبار بزرگ مهمات داعش در مرکز شهر موصل و یک پادگان آموزشی در داخل شهر هدف قرار گرفت و دست‌کم 80 داعشی کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که حدود 10 هزار قبضه تفنگ از نوع ام- 16 و تجهیزات نظامی دیگری به ارزش 17.9 میلیون دلار هفته جاری به عراق رسیده است و نیروهای آمریکایی آموزش‌های نظامی خود و کمک به نیروهای عراقی را برای شکست داعش تقویت می‌کنند.

استیو وارن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که حدود 10 هزار دوربین و 100 هزار گلوله نیز در چارچوب توافقنامه فوری نظامی به عراق ارسال شده است.

به گفته استیو وارن، آمریکا 15 فوریه 232 موشک از نوع هل فایر را برای نیروهای عراقی فرستاد.

مسوولی در فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی و ائتلاف به زودی آموزش نیروهای عراقی را که در عملیات بازپس‌گیری موصل شرکت می‌کنند، آغاز خواهد کرد.

یک فرمانده نظامی آمریکایی نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی جهت پاکسازی شهر البغدادی و برای تامین امنیت مناطق اطراف پایگاه عین الاسد، به این شهر وارد شده‌اند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای دولتی عراق توانسته‌اند بیشتر مناطق شهر البغدادی را آزاد کنند و در پی درگیری این نیروها با اعضای داعش در الانبار و دیالی 58 داعشی کشته شدند.

در همین حال صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی مرکز پلیس البغدادی را پس گرفته و به مرکز شهر رسیده‌اند.

به گفته کرحوت، درگیری‌های شدیدی میان داعش و نیروهای عراقی در این شهر رخ داد که منجر به کشته شدن 20 داعشی شد.

در همین حال به گزارش منابع عراقی، برخی کارشناسان در آغاز عملیات آزادسازی موصل در مه آتی تردید دارند.

انتهای پیام

کد N745046

وبگردی