آفتاب
براساس نتایج یک نظرسنجی؛

افزایش حمایت‌ها از جنگ با داعش در افکار عمومی آمریکا

افزایش حمایت‌ها از جنگ با داعش در افکار عمومی آمریکا

براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، در حال حاضر دو سوم از مردم آمریکا با پشتیبانی از کمپین هوایی علیه داعش از جنگ آمریکا با این گروه تروریستی در عراق و سوریه حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس نتایج یک نظرسنجی ملی در آمریکا، حدود 63 درصد شرکت‌کنندگان از کمپین نظامی علیه داعش حمایت کرده در حالی که 30 درصد دیگر با این امر مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این یک نظرسنجی در ماه اکتبر نشان می‌داد که 57 درصد مردم آمریکا با این کمپین نظامی موافق و 33 درصد با آن مخالفند.

درصدهای جالب‌تر اما به مساله اعزام نیروهای آمریکایی به عراق برمی‌گردد. در مقابل این سوال 47 درصد نظر مثبت و 49 درصد نظر منفی داشته‌اند. در حالی که در نظرسنجی چهار ماه پیش 39 درصد از این امر حمایت و 55 درصد آن را رد کرده بودند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده است که قاطبه مردم آمریکا از سیاست دولت این کشور در عدم پرداخت باج برای گروگان‌ها حمایت می‌کنند. اکثریت 70 درصدی آمریکایی‌ها باج دادن به داعشی‌ها را اشتباه و همزمان 25 درصد آن را درست می‌دانند و باقی‌مانده نیز «نمی‌دانم» را به عنوان پاسخ انتخاب کرده‌اند.

با این حال پاسخ‌دهندگان آمریکایی در پاسخ به این سوال که «استفاده کامل از نیروهای نظامی بهترین راه برای شکست تروریسم در سراسر جهان است» دچار تردید هستند.

نکته جالب درباره حامیان کمپین آمریکا علیه داعش تنوع جنسیت و گرایش‌های سیاسی در بین آنهاست.

70 درصد جمهوری‌خواهان در مقابل 58 درصد دموکرات‌ها از این کمپین حمایت کرده‌اند در حالی که 70 درصد از حامیان مرد و 56 درصد را زنان تشکیل می‌دادند.

با این حال افکار عمومی آمریکا هنوز درباره موثر بودن کمپین آمریکا علیه گروه داعش دچار شک و تردید هستند. 58 درصد پاسخ‌دهندگان این مساله را تایید کرده‌اند که این کمپین تاکنون نتایج چندان خوبی نداشته است.

این نظرسنجی 1504 تن را مورد پرسش قرار داده و در بین روزهای 18 تا 22 فوریه انجام شده بود.

انتهای پیام

کد N745045

وبگردی