آفتاب
در مقاله‌ای در نیویورک تایمز؛

امیر قطر: اوضاع خاورمیانه نابسامان‌تر خواهد شد

امیر قطر: اوضاع خاورمیانه نابسامان‌تر خواهد شد

امیر قطر در پیامی که برای رئیس جمهوری آمریکا فرستاده اعلام کرد که منطقه (خاورمیانه) در حال حاضر زمان دشواری را سپری می‌کند اما این اوضاع در آینده نابسامان‌تر نیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد: منطقه در حال حاضر با ادامه خشونت‌ها در سوریه و عراق و همچنین بحران‌های جدید در لیبی و یمن علاوه بر آن درگیری‌های اسرائیلی و فلسطینی که بی‌امان ادامه دارد زمان دشواری را سپری می‌کند. اما این اوضاع نابسامان‌تر نیز خواهد شد به ویژه اینکه کشورهایی که خواهان صلح در جهان هستند به سرعت برای توقف گروه‌های آشوب‌ و خشونت‌طلب عمل نمی‌کنند.

امیر قطر اعلام کرد که در اظهارات اخیرش درخصوص چالش‌هایی که توسط تهدیدات تروریستی ایجاد می‌شود در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت که راه حل نظامی به تنهایی برای بیرون راندن تروریسم و مقابله با چالش‌های استراتژیک که خاورمیانه و جهان به شدت با آن مواجه هستند، کافی نیست و دوحه دیرزمانی است که این موضع را در پیش گرفته است.

تمیم بن حمد آل ثانی عنوان داشت: می‌دانم بسیاری در غرب معتقدند که تهدید تروریستی صرفا به دلیل یک مشکل که همان اسلام است به وجود آمده است اما من به عنوان یک مسلمان می‌توانم بگویم که مشکل به دلیل اسلام نیست بلکه به دلیل ناامیدی است.

وی افزود: این نوعی ناامیدی است که در اردوگاه‌های آوارگان سوری و فلسطینی و در مناطق و روستاهایی که به دلیل جنگ در سوریه، عراق، یمن، لیبی و غزه آسیب دیده‌اند شایع شده است و این ناامیدی است که ما شاهد آن در مناطق فقیرنشین توابع شهرهای بزرگ اروپایی و حتی در خود آمریکا هستیم.

وی افزود: این یاسی است که کشور یا دین حد و مرز آن نیست و ما اگر می‌خواهیم تروریسم را متوقف کنیم باید این مشکل را حل و فصل کنیم و این امر بهانه‌ای برای تروریسم نیست.

امیر قطر خاطرنشان کرد که کشورش به شدت اقدامات وحشیانه گروه‌های تندرو را محکوم می‌کند و با ثابت قدم از طرح‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند اما صرفا به کارگیری گلوله و بمب نمی‌تواند به پیروزی و جنگ علیه تروریسم بیانجامد.

وی تصریح کرد: این مساله ایجاب می‌کند که مسئولان سیاسی شجاعت لازم را برای مذاکرات چند جانبه و فراگیر داشته باشند و برای حل و فصل درگیری‌های منطقه راه‌حل‌هایی را جهت تقسیم قدرت‌ها ارائه دهند که این مساله مجازات سرکشان و طغیان‌گران را ایجاب می‌کند.

انتهای پیام

کد N744968

وبگردی