آفتاب
/نهمین رزمایش پیامبر اعظم/

لاریجانی: ایران نیرویی توانمند در آب‌های عمان دارد

لاریجانی: ایران نیرویی توانمند در آب‌های عمان دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ضرورتی برای حضور بیگانگان در منطقه وجود ندارد، اظهار کرد: ایران نیرویی توانمند و هوشمند در آب‌های عمان دارد و می‌تواند با کمک سایر کشورهای امنیت را در منطقه تأمین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نهمین رزمایش پیامیر اعظم (ص) سپاه پاسدارن که در تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس در حال برگزاری است با تأکید بر این‌که ایران نیرویی توانمند و هوشمند در آب‌های عمان دارد، خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند با کمک سایر کشورها امینت را در منطقه تأمین کند.

وی با بیان این‌که ضرورتی برای حضور کشورهای بیگانه در منطقه وجود ندارد به توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختف اشاره کرد و گفت: تکنولوژی ایران می‌تواند در اختیار سایر کشورهای همسایه نیز قرار بگیرد و آنها می‌توانند روی قدرت نظامی ایران حساب کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر ایران توانمندی‌هایی کسب می‌کند در کنار کشورهای همسایه و در مقابل قدرت‌های نظامی است.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: همه امکانات در اختیار سپاه در جهت صیانت از منافع ملی و حفاظت از کشور است.

وی با اشاره به حضور ناوهای برخی کشورها در منطقه، تصریح کرد: کشورهای قدرتمند بدانند که با افزایش ناو نمی‌توانند شرایط منطقه را تغییر دهند.

رئیس مجلس در ادامه به حضور نیروهای مسلح کشورمان در آب‌های منطقه اشاره کرد و گفت: استقرار نیروهای مسلح در منطقه مناسب بوده و تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده است و این موضوع ظرفیت بسیار خوبی برای کشور و منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد تأثیر برگزاری این رزمایش بر روابط دیپلماتیک،‌ اظهار کرد: اصولاً هرچه مولفه‌های استقلال بیشتر شود در گفت‌وگوهای بین‌المللی نیز به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

لاریجانی با اشاره به بودجه دفاعی کشور و تأکید بر لزوم توجه بر این موضوع، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی توجه خاصی به بودجه دفاعی کشور دارد و این موضوع نیز قطعاً در اقتدار کشور تأثیرگذار خواهد بود.

لاریجانی در پایان گفت: در حوزه سیاسی نیز هرچه به همگرایی‌ها افزوده شود شاهد دستی پر در عرصه‌های بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام
کد N744957

وبگردی