آفتاب

بند مربوط به صرفه جویی برق در ادارات و کارخانجات حذف شد

بند مربوط به صرفه جویی برق در ادارات و کارخانجات حذف شد

نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را به دلیل نداشتن ماهیت بودجه‌ حذف کردند که در این بند علاوه بر کارخانجات موظف به صرفه جویی برق می‌شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) بند الحاقی 4 و 5 تبصره 2 را مورد بررسی قرار دادند.

در جریان بررسی بند الحاقی 4 حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اخطاری به دلیل این که این بند ماهیت بودجه‌ای ندارد خواستار حذف آن شد. نمایندگان با 121 رای موافق، 24 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در مجلس ضمن موافقت با این اخطار بند الحاقی 4 را حذف کردند.

در این بند آمده بود که به منظور افزایش امنیت و قابلیت اطمینان تامین برق کشور در ساعات اوج مصرف وزارت‌خانه‌های کشور، صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند ترتیبی اتخاذ کنند که کلیه ساختمانهای اداری و عمومی و صنایع و کارخانجات صنعتی و چاه‌های آب کشاورزی حداقل به میزان 300 ساعت در طی سال مصرف برق خود را بر اساس برنامه زمان بندی به مقداری که توسط شرکت توانیر تعیین می‌گردد کاهش دهند.

همچنین زمانیان نیز با دادن اخطاری مشابه خواستار حذف بند الحاقی 5 شد که نمایندگان نیز با 123 رای موافق، 14 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در مجلس با حذف این بند موافقت کردند و بدین ترتیب بند الحاقی 5 نیزاز لایحه بودجه حذف شد.

در این بند نیز آمده بود که نحوه جبران خسارات زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های نفتی به موجب آیین نامه‌ای است که توسط کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه می‌شود وبه تصویب هیات وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

کد N744955

وبگردی