آفتاب
رییس جمهور در قم:| 255658

مهمترین پشتوانه دولت، حوزه علمیه قم است

مهمترین پشتوانه دولت، حوزه علمیه قم است

قم برای دولت و مردم ایران تنها یک شهر نیست بلکه یک نماد حیات دینی است که همواره به عنوان پناهگاه فکری و معنوی برای مردم ایران و سایر مسلمانان قلمداد می‌شود.

رئیس جمهور تاكید كرد: امروز دولت مهمترین پشتوانه خود و چشم‌انداز فردای این نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم استان قم و در صحن حرم حضرت معصومه(س) گفت: زنان قم در رقم زدن تاریخ انقلاب نقش بسزایی داشتند. شاید مردم ایران و جهان کمتر بدانند جرقه قیام 15 خرداد از بانوان قم شروع شد.

وی با درود بر شیرزنان این سرزمین اظهار داشت: حدود ساعت 9 صبح بود که همین جمعیت زیر ایوان اینجا از درب شمالی شاهد حضور زنانی بود که چادر به کمر و سر خود بسته بودند تا با شمشیر به مقابله با دژخیمان بپردازند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: میانسالان و پیرمردان این حضور پرشور زنان قم را شاهد بودند و تشریح می‌کنند. قیام از زنان قم و از همین صحن مطهر آغاز شد و به خاطر دارم این جمعیت از درب جنوب به سمت پل و سمت خیابان امام که آن زمان خیابان تهران نام داشت با دژخیمان مواجه شدند و وقتی که تیراندازی شروع شد، همین مردم بودند که استقامت و مقاومت کردند.

روحانی یادآور شد: به یاد دارم روی پل علیخانی، جوانی حدود 20 ساله درست در کنار من به شهادت رسید و همچنین بانویی را دیدم که رو به روی مسجد امام هدف گلوله دژخیمان قرار گرفت و این نشان می‌دهد که مردم قم در همه جا امام، انقلاب و نهضت را تنها نگذاشتند. شور و هیجان مردم قم در مقاطع مختلف و در سال 56 و در مسجد امام، آن شب‌هایی که به دعوت حوزه علمیه قم و مدرسان عالی مقام به اینجا آمدم و در مسجد سخنرانی کردم از یادها نمی‌رود.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به توهین روزنامه اطلاعات در 17 دی سال 56 به امام خمینی و قیام 19 دی مردم قم تصریح كرد: در چنین روزی و در 19 دی ماه با این مردم قم بودند که در مقابل دژخیمان ایستادند و از اسلام و انقلاب حمایت کردند. قم در همه مقاطع و در دفاع مقدس با تقدیم آن همه شهید در خط مقدم مبارزه با استبداد و استعمار بود.

وی اضافه كرد: قم برای دولت و مردم ایران تنها یک شهر نیست بلکه یک نماد حیات دینی است که همواره به عنوان پناهگاه فکری و معنوی برای مردم ایران و سایر مسلمانان قلمداد می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوش‌ترین ایام زندگی‌ام در 10 سال حضورم در این استان تجربه کردم، اظهار داشت: بهترین ایام زندگی‌ام را در این شهر گذراندم. امروز دولت مهمترین پشتوانه خود و چشم‌انداز فردای این نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می‌دانست.

کد N744951

وبگردی