آفتاب

نماینده رشت: آمریکا می‌خواهد پیش از باخت، زمین را ترک کند

نماینده رشت: آمریکا می‌خواهد پیش از باخت، زمین را ترک کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اظهارات اخیر جان کری مبنی بر ترک مذاکرات هسته‌ای فرار رو به جلوی آمریکایی‌ها در مسیر زورگویی‌هایشان است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده آمریکا به این نتیجه رسیده است که درخواست‌های غیرمعقول و غیر منطقی‌شان به نتیجه نخواهد رسید و زورگویی آن‌ها هیچ راهی در مذاکره باز نمی‌کند.

وی افزود: واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران با عملکرد خود و همچنین سیاست‌هایی که در حوزه عدم وابستگی بودجه نفتی بر اساس صحبت‌های رهبری داشته است ابتکار عمل را در مذاکرات به دست گرفته است و عدم اشتیاق ما به حل مشکل نفت با توجه به اینکه دیگر ضرورتی برای ما ندارد ابتکار عمل را از آمریکایی‌ها گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حقانیت و منطق خود را به جهان نشان داده است و حسن نیت خود را در موضوع سلاح هسته‌ای اثبات کرده است گفت: در این شرایط باعث شده است که آمریکایی‌ها بدانند و متوجه شوند که نتیجه مذاکرات چگونه پیش خواهد رفت. ضمن آنکه صراحت ایران در مورد موضوعات نظامی مبنی بر این که در چارچوب قوانین بین المللی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند آمریکا را بر آن داشته است که پیش از آنکه بازی را ببازد زمین بازی را ترک کند.

این عضو کمیسیون مجلس در پایان تاکید کرد:‌ صحبت‌های این چنینی چهره آمریکا به دنیا را بیش از گذشته به دنیا نشان می‌دهد و قطعا آبرویی بیش از پیش برای جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت و به هیچ وجه نشان دهنده خواست ایران برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات نیست.

انتهای پیام

کد N744812

وبگردی