آفتاب
مجلس مصوب کرد؛

کمک 4.8 میلیارد دلاری صندوق توسعه به پیمانکاران خصوصی وزارت نفت

کمک 4.8 میلیارد دلاری صندوق توسعه به پیمانکاران خصوصی وزارت نفت

نمایندگان مجلس با تصویب بندی ازلایحه بودجه به صندوق توسعه ملی اجازه دادند4.8 میلیارددلار توسط بانکها به سازندگان و پیمانکاران خصوصی وتعاونی طرف قراردادبا وزارت نفت برای توسعه میادین مشترک تسهیلات دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بندی وزارت نفت را موظف کردند از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط معادل ارزش ریالی 2 میلیون تن قیر رایگان تا سقف 24 هزار میلیارد ریال را جهت روکش آسفالت، آسفالت راه های روستایی و بهسازی روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر و معابر روستاها به نسبت 80 درصد در اختیار شرکت های تابع ذیربط وزارت راه و شهرسازی و 20 درصد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد و در حساب های فیمابین خود و خزانه داری کل کشور اعمال و با آن تسویه کنند.

علاوه بر این با تصویب بند دیگری به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد به منظور پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح های توسعه ای در میادین مشترک نفتی و گازی که به تصویب شورای اقتصاد رسیده، مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون دلار در بانکها سپرده گذاری کند.

این تسهیلات با معرفی شرکت دولتی تابعه ذیربط وزارت نفت توسط بانک های عامل به سازندگان و پیمانکاران خصوصی و تعاونی طرف قرارداد با این شرکت پرداخت می شود.

 

 

 

کد N744762

وبگردی