آفتاب

دومین جلسه محاکمه دبیر کل الوفاق بحرین در میان موج اعتراضات مردمی

دومین جلسه محاکمه دبیر کل الوفاق بحرین در میان موج اعتراضات مردمی

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین امروز (چهارشنبه) درحالی محاکمه می‌شود که صدها بحرینی با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های این کشور ضمن اعتراض به بازداشت جائرانه علی سلمان توسط آل خلیفه، آزادی فوری وی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت جمعیت الوفاق بحرین، همزمان با دومین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ ترین گروه شیعه مخالف دولت که امروز به اتهاماتی ساختگی از جمله توطئه چینی برای تغییر نظام با اعمال زور برگزار می شود، جمع کثیری از مردم بحرین با تجمع در مناطق مختلف این کشور بازداشت وی از سوی مقامات آل خلیفه را محکوم و آزادی این شخصیت برجسته را خواستار شدند.

شرکت کنندگان درتظاهرات با سر دادن شعارهایی اعلام کردند که شیخ علی سلمان رهبر ملی بحرین است و مردم کشور تحت هیچ شرایطی وی را تنها نمی‌گذارند و حامی وی هستند، چرا که شیخ سلمان به مردم بحرین اهمیت می‌دهد و خواهان حقوق مردم است پس بازداشت و محاکمه وی امری باطل است.

یکی از علمای شرکت کننده در این تظاهرات اظهار کرد: نظام بحرین شکست می‌خورد اما مردم همواره یاور شیخ سلمان هستند و صبر خود را از دست نمی‌دهند.

وی افزود: مردم بحرین به راه خود ادامه می‌دهند و تمام محاکمه‌ها و خشونت‌های دولت نمی‌تواند مردم را به زانو درآورد.

این عالم بحرینی تصریح کرد: شیخ علی سلمان سربلند خواهد شد و پیروزی از آن مردم است و دولت بحرین با این محاکمه می‌خواهد راه حل سیاسی و مسالمت آمیز را زیر پا بگذارد.

باگذشت 59 روز از بازداشت شیخ علی سلمان و با وجود خشونت‌ نیروهای امیتی نظام آل‌خلیفه تظاهرات‌های مردمی برای آزادی شیخ سلمان همچنان ادامه دارد.

جمعیت الوفاق بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز جلسه دوم محاکمه شیخ علی سلمان آغاز می‌شود و ادامه بازداشت وی نشان‌دهنده بی‌خردی و عدم پایبندی نظام بحرین به تعهدات بین‌المللی است، چراکه بحرین برای حل مشکل سیاسی خود به اصلاحات گسترده نیاز دارد و با بازداشت‌ها مشکل کشور حل نمی‌شود.

جمعیت الوفاق اعلام کرد که بیشتر کارشناسان سازمان ملل و حقوق بشر اظهار داشته‌اند که محاکمه شیخ علی سلمان از سوی دولت بحرین که خواهان برقراری این نظام دموکرات است، به هیچ‌وجه قابل قبول و توجیه نیست.

انتهای پیام

کد N744544

وبگردی