آفتاب

ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی شد

ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی شد

ایرنا نوشت:

منابع شبکه خبری اسکای نیوز در لیبی خبر دادند 'عقلیه صالح' رئیس پارلمان لیبی فرمانده عالی ارتش لیبی 'خلیفه حفتر' را به سمت فرمانده کل ارتش این کشور منصوب کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز،خلیفه حفتر از مهمترین شخصیت های تاریخ لیبی است که با قدرت در بیشتر تحولات این کشور از زمان سرکوبی رژیم سلطنتی سال 1969 وسرنگونی رژیم معمر قذافی حضور داشته است.

مجلس نمایندگان لیبی پیش از این بار دیگر حمایت خود از عملیات سیاسی به فرماندهی حفتر به هدف باز پس گرفتن تسلط دولت بر مناطق تحت کنترل تروریست های لیبی را اعلام کرده بود.

گفتنی است حفتر در مه ( اردیبهشت) 2014 عملیات نظامی علیه تروریست ها در مناطق تحت کنترل آنها قبل از مشارکت ارتش ونیروهای دولتی در این عملیات که نام آن عملیات الکرامه است آغاز کرد.

از زمان انقلاب مردمی لیبی علیه قذافی سال 2011 حفتر فرماندهی نیروی زمینی ارتش لیبی را به عهده داشت.

در سال 2012 هم 150 افسر ارتش لیبی خواستار تعیین خلیفه حفتر به سمت رئیس ستاد ارتش شدند اما مقامات دولت انتقالی با این درخواست مخالفت کرده افسر دیگری را به این سمت منصوب کردند.

از ابتدای امسال که حفتر بار دیگر به عملیات نظامی علیه تروریست ها فرا خوانده شد با نامیدن این عملیات به نام نقشه راه جدید برای آینده سیاسی لیبی وارد صحنه عمل شد.

لیبی در حال حاضر دستخوش ناآرامی است، به طوری که دو دولت و پارلمان رقیب در این کشور با گذشت چهار سال از زمان برکناری معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، همچنان بر سر قلمرو و مشروعیت در حال نبرد هستند.

5252

کد N744491

وبگردی