آفتاب

رئیس‌جمهوری اندونزی: اعدام محکومان به مرگ به تاخیر نمی‌افتد

رئیس‌جمهوری اندونزی: اعدام محکومان به مرگ به تاخیر نمی‌افتد

رئیس‌جمهوری اندونزی با اعلام اینکه اعدام 11 محکوم به مرگ به تاخیر نمی‌افتد به کشورهای خارجی هشدار داد تا در حق اندونزی در استفاده از مجازات اعدام دخالت نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی به خبرنگاران گفت: نخستین مساله‌ای که باید صراحتا بگویم این است که نباید در حق مجازات اعدام دولت جاکارتا هیچ مداخله‌ای صورت گیرد چون این حق ماست که قانون خودمان را اجرا کنیم.

وی افزود: از جانب رهبران کشورهای فرانسه، برزیل و هلند درباره حکم اعدام تماس‌هایی دریافت کردم. دادگاهی در اندونزی پیشتر درخواست تجدیدنظر در حکم اعدام دو محکوم به مرگ به اتهام قاچاق هروئین را که اهل استرالیا هستند و در میان 11 محکوم به اعدام قرار دارند، رد کرده بود. حتی ویدودو هم عفو این دو تن را رد کرده است.

وکیل این دو تبعه استرالیایی درباره حکم اعدام موکلانش گفت: ما دو هفته زمان برای ارایه درخواست تجدیدنظر وقت داریم. اگر اوضاع براساس قانون پیش رود، اعدام تا زمان اجرای فرآیند حقوقی به تعویق می‌افتد.

استرالیا کمپینی 11 ساعته را برای نجات جان این دو استرالیایی به راه انداخته که در سال 2005 به اتهام تلاش برای قاچاق هشت کیلوگرم هروئین از اندونزی، محکوم شدند.

اندرو چان 31 ساله و میوران سوکو ماران 33 ساله به عنوان سردسته گروه 9 نفره قاچاق مواد مخدر موسوم به «Bali Nine» بودند که می‌خواستند این مقدار ماده مخدر هروئین را از جزیره بالی اندونزی به استرالیا قاچاق کنند.

در پی محکوم شدن این دو تن به اعدام به روش جوخه مرگ، تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا به شدت از دولت جاکارتا انتقاد کرد و گفت: میلیون‌ها استرالیایی از آنچه که ممکن است در اندونزی رخ دهد، ناراحت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N743906

وبگردی