آفتاب
خاموشی:

رسالت سازمان تبلیغات حمایت از آثار فاخر دینی و فرهنگی است

رسالت سازمان تبلیغات حمایت از آثار فاخر دینی و فرهنگی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و انتشارات این سازمان خود را موظف می‌دانند که طبق قانون شرع از تمام آثار فاخردینی و فرهنگی حمایت کنند و آن‌ها را انتشار بدهد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین خاموشی عصر روزسه‌شنبه در مراسم رونمایی از دو کتاب « زینب(ع) فریاد فرمند» نوشته آنتون بارا با ترجمه غلامحسین انصاری و کتاب «زینب کبری (ع) پیام آور عاشورا» نوشته دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی اظهار کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی به طور طبیعی این است که باید در مسیری حرکت کند که معارف و تاریخ اهل بیت(ع) را ترویج دهد و مسیری که اسلام از گذشته تا به امروز طی کرده است را به صورت شفاف در اختیار مخاطبین قرار دهد.

وی افزود: خدا را شاکریم که دراین روز عزیز توانستیم از این دو کتاب ارزشمند رونمایی کنیم کتاب «زینب (ع) فریاد فرمند» کتابی است که یک مسیحی آن را تالیف کرده و برای نوشتن این کتاب 13 سال است که در مورد حضرت زینب(س) مطالعه داشته و اکنون این کتاب را به رشته تحریر درآورده است. همچنین این نویسنده بزرگ کتابی که در مورد امام حسین(ع) نوشت 21 سال طول کشید و طبق گفته خودش هر بار می‌خواست این کتاب را چاپ کند به مطلب جدیدی می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: این عاشق اهل بیت(ع) حتی نسبت به پیاده‌روی در اربعین هم توجه داشت و تمام ادیان را دعوت کرد که عاشق امام حسین(ع) شوند؛ چراکه راه نجات است. این انسان بزرگ ارزش آن را دارد که مورد تقدیر و تجلیل واقع شود؛ چراکه یک کتاب ارزشمند در اختیار شیعیان وکل جهان قرار داده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با تقدیر از منصوری لاریجانی نویسنده کتاب «زینب کبری(ع) پیام‌آور عاشورا» نیز گفت: شخصیت ایشان برای همگان شناخته شده است و از این شخصیت توقعی جز این نمی‌رود ولی حرف بنده این است که چرا کم می‌نویسید. من در این‌جا به سایر نویسندگان عرض می‌کنم که سازمان و انتشار این سازمان خود را موظف می‌داند که طبق قانون شرع از تمام آثار فاخردینی و فرهنگی حمایت کند و آن‌ها را انتشار بدهد. همان‌گونه که در سال‌های اخیر ما کتاب‌های بسیار زیادی را منتشر کرده‌ایم و آثار زیادی را هم در دست بررسی و چاپ داریم.

وی در پایان گفت: ما در مجموعه دفاع مقدس در سوره مهر اقدامات قابل توجهی داشته‌ایم و همچنین در فرهنگ وتمدن اسلامی و تاریخ معاصر هم کارهای بسیار زیادی انجام دادیم.

رجبی دوانی نیز در این مراسم با بیان این‌که کتاب «زینب(ع) فریاد فرمند» عرض ادبی به ساحت مقدس حضرت زینب(س) است اظهار کرد: فردی که در یک محیط مسیحی بوده و با مسلمانان هم در ارتباط بوده و چندین سال در این رابطه مطالعه داشته این کتاب را جمع‌آوری کرده است و این کار جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین باید از مترجم این کتاب هم تشکر کنیم که آن را به زبان زیبای فارسی برگردانده است.

وی افزود: این کتاب می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند از منظر یک فرد غیرمسلمان نگاهی به جهان اسلام داشته باشند اثرگذار و مثبت باشد. آنتون بارا در این کتاب حضرت زینب (س) و حضرت مریم(س) را با هم مقایسه می‌کند و نتیجه می‌گیرد که این دو موجود مقدس همتراز هم هستند. در این کتاب خیلی از جاها منابع ذکر نشده ولی مشخص است که از منابع دست اول اسلام بهره برده است. او به زیبایی به این امر اشاره می‌کند که اکنون مقام امام حسین (ع) کجاست و یزید چگونه است. می‌گوید مردمانی که درشام بودند از قبر یزید عبور می‌کنند و به او ناسزا می‌گویند اما چند کوچه آن طرف‌تر مقام راس الحسین(ع) است که برای شیعیان و سایر مردم مقدس است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به این اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی که در جهان بوجود آمده عرضه این‌گونه آثار می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد به خصوص اکنون که مقام معظم رهبری طی نامه‌ای تاثیرگذار و ارزشمند جوانان غربی را دعوت کرده‌اند که خودشان به منابع اصلی اسلام مراجعه کنند و مطالعه داشته باشند.

این استاد دانشگاه گفت: آثاری مثل آثار هانری کربن که غیرمسلمان است نیز می‌تواند تاثیر خوبی در ترویج اسلام داشته باشد. این‌گونه آثار می‌تواند هجمه‌هایی که علیه اسلام وجود دارد را دور کند. ما در فضای مجازی می‌توانیم با ترجمه این‌گونه کتا ب‌ها فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.

منصوری لاریجانی نیز در این مراسم با طرح این سوال که «چرا اندیشمندان غیردینی از تفکر شیعه استقبال می‌کنند» گفت: تا به حال اندیشمندان خارجی زیادی در مورد تفکر شیعه کتاب نوشته‌اند که همگی از شخصیت‌های مهم و برجسته هستند و دلیل آن این است که اندیشه شیعه مرزش، مرز عبودیت و بی‌انتهاست و هرکس روح حق و پاکی داشته باشد به این سمت می‌آید.

وی افزود:‌عاشورا جلوه‌ای از تفکر شیعه است و فرامکانی و فرازمانی است و بستر تحقق وحدت شیعه با سایر ادیان در همین تفکر عرفانی‌اش است. حضرت زینب(س) به عنوان یک انسان کامل نه تنها در عاشورا بلکه درهمه تاریخ مطرح است و عاشورا یک حقیقت ساری و جاری بر تمام صالحات ملک و ملکوت است.

در پایان این مراسم توسط حجت الاسلام و المسلمین خاموشی و منصوری لاریجانی و غلامحسین انصاری از دو کتاب مذکور رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N743884

وبگردی