آفتاب

تصمیم سیا برای ارتقای ظرفیت‌های جاسوسی - سایبری خود

تصمیم سیا برای ارتقای ظرفیت‌های جاسوسی - سایبری خود

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که معمولاً به خاطر جمع‌آوری اطلاعات به دست افراد، مشهور است، از برنامه‌هایش برای توسعه عملیات‌ جاسوسی - سایبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقامات آمریکا گفتند، سیا اعلام کرده که در عرصه رسانه‌های دیجیتال، رویکرد سنتی جمع‌آوری اطلاعاتش به دست افراد قدیمی شده است و این تغییرات به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی صورت خواهد گرفت.

یکی از مقامات آمریکایی مطلع از این برنامه گفت: جان برنان، مدیر آژانس سیا در تلاش است تا این آژانس را به روز کند و مطمئن شود که این آژانس برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو آماده است. فکر نمی‌کنم بتوانید جهان دیجیتال را از روش‌های سنتی سازمان سیا جدا کنید.

اگرچه این مساله هنوز تایید نشده اما سازمان سیا احتمالا قصد دارد تا یک مدیریت سایبری جدید به عنوان بخشی از تغییرات برای رفع موانع میان بخش‌های عملیاتی و تحلیلی‌اش ایجاد کند.

با این حال دین بوید، سخنگوی سازمان سیا گفت: تصمیمات نهایی با توجه به اقدامات سازمان‌دهی مجدد این آژانس هنوز اتخاذ نشده‌اند.

برنان در پیامی به کارکنان سازمان سیا گفت: من کاملاً متقاعد شده‌ام که زمان تجدید سازمان‌دهی این آژانس و تغییر ساختار و روش‌های عملکردی کنونی آن فرا رسیده است.

آژانس سیا در حال حاضر یک «مرکز عملیات اطلاعاتی» که از آن جاسوس‌های سایبری را انجام می‌دهد و براساس برنامه‌های توسعه سایبری ارتقا خواهد یافت و یک «مرکز منابع باز» دارد که داده‌های قابل دسترس همچون پیام‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و نشست‌های آنلاین را بررسی می‌کند.

با این حال مقامات سابق سیا گفتند، این برنامه جدید به چهارچوب آژانس امنیت اطلاعات یا آژانس جدید اطلاعات – سایبری که اخیراً باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور ایجاد آن را صادر کرده، تجاوز نمی‌کند. بلکه بالعکس این تغییرات برنامه‌ریزی شده برای شرایط کنونی کاملاً مناسب هستند.

انتهای پیام

کد N743786

وبگردی