آفتاب
کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه ایران و عراق

الجعفری:منتظر لحظه نهایی از بین بردن داعش هستیم

الجعفری:منتظر لحظه نهایی از بین بردن داعش هستیم

وزیر خارجه عراق در خصوص مبارزه با داعش گفت: ما توانایی مقابله با داعش در کنار نیروهای مردمی را داریم درعین حال از همه کشورها برای کمک امنیتی ، نظامی و لجستیکی تقاضا داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود که عصر روز سه‌شنبه در بغداد برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که ایران در مبارزه با تروریست حمایت جدی از عراق داشته است و قرار است به زودی در شهر الانبار عملیات بزرگ ضد داعش صورت گیرد آیا ایران در این عملیات نقشی دارد؟ ادامه داد: مبارزه با داعش از نظر ما دفاعی است و تهاجم علیه کسی محسوب نمی‌شود وقتی داعش داخل عراق شد و شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق را اشغال کرد، کشورهای مختلفی از ما در مقابله با داعش حمایت کردند و با تشکیل ائتلاف بین‌المللی نیز این حمایت وجود داشت.

وی افزود: ایران از بعد انسانی و ابعاد دیگر به ما کمک کرده است، البته کشورهای مختلف در این زمینه از جمله استرالیا و نیوزیلند نیز به ما کمک کردند.

وی گفت: عراق این توانایی دارد عملیات نظامی علیه داعش را مدیریت کند و منتظر لحظه نهایی از بین بردن داعش در کشورمان هستیم.

وزیر خارجه عراق گفت: ما از همه کشورها تقاضای کمک داریم. البته این کمک‌ها در زمینه لجستیک، اطلاعات، امنیتی و نظامی باید باشد و نباید در امور داخلی ما دخالتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: حمایت از عراق به این معنی نیست که نیروی پیاده نظام به عراق فرستاده شود چرا که ما توانایی خوبی در کنار نیروهای مردمی برای مقابله با تروریست داریم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف روز سه شنبه برای دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرده و با همتای خود دیدار کرد.

ادامه دارد....

کد N743733

وبگردی