آفتاب

ترفندهای جدید داعش برای جذب دختران انگلیسی

ترفندهای جدید داعش برای جذب دختران انگلیسی

موسسه ضد افراط‌گرایی «کوئیلیام» همزمان با تلاش پلیس برای ردگیری سه دختر نوجوان لندنی که گمان می‌رود در راه سفر به سوریه باشند، گفت: داعش از رسانه‌های اجتماعی و وعده ماجراجویی برای وسوسه کردن دختران انگلیسی به منظور پیوستن به این گروه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این سه دوست در سنین 15 و 16 سال هفته گذشته خانه‌های خود در شرق لندن را ترک کرده و بدون اطلاع خانواده‌هایشان سوار هواپیمایی به مقصد ترکیه شده‌اند.

موسسه کوئیلیام گفت:‌ اقدام هماهنگی از سوی داعش برای استفاده از وب‌سایت‌هایی همچون توییتر، اسک دات اف‌ام و فیس‌بوک وجود دارد که از آنها برای تعلیم دختران جوان به منظور باور این مساله که آنها وظیفه و تعهد اخلاقی برای پیوستن به این گروه تروریستی را دارند، استفاده می‌کنند.

مرس رفیق، مدیر برنامه‌ریزی موسسه کوئیلیام گفت: برای دختران خانواده‌های محافظه‌کار مسلمان در انگلیس که ممکن است از امکانات و فرصت‌های برادران یا هم‌سن و سال‌های مردشان برخوردار نباشند، پیام‌هایی همچون «هر کاری می‌خواهید در زندگی انجام دهید» می‌توانید وسوسه‌ کننده باشد.

رفیق افزود: بسیاری از این دختران اجازه بیرون رفتن یا انجام کارهای عادی در جامعه را ندارند. هنگامی که آنها در اینترنت جست و جو می‌کنند پیام‌هایی همچون «بیایید و دین خود را ادا کنید. ارزش‌های غرب را رها کنید. شما هرگز آنچه را که می‌خواهید در آنجا پیدا نمی‌کنید»، آنها را هدف قرار می‌دهد.

طبق برآورد موسسه کوئیلیام، حدود 600 تن از انگلیس که 10 درصد از آنها زن هستند، برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند.

رفیق گفت، دخترانی که هدف ماموران سربازگیری داعش قرار می‌گیرند، با وعده ماجراجویی و هیجان در خارج از کشور گمراه می‌شوند. وی افزود: این دخترها به خارج از کشور می‌روند چراکه حقیقتاً آنچه را که می‌خواهند در انگلیس به دست نمی‌آورند، اما ما می‌خواهیم به دختران جوان اطلاع دهیم، راهی که داعش آنها را هدف می‌گیرد و وعده‌هایی که به آنها می‌دهد، واقعی نیستند.

انتهای پیام

کد N743724

وبگردی