آفتاب
امیر دریادار سیاری:

شناخت تهدیدها از ویژگی‌های یک فرمانده راهبردی است

شناخت تهدیدها از ویژگی‌های یک فرمانده راهبردی است

در رزمایش توانستیم از دستاوردهای بومی شده و سامانه ‌های پیشرفته و همچنین تاکتیک‌های جدیدی استفاده کرده و ثابت کنیم که در این زمینه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یک فرمانده در نیروی دریایی راهبردی باید بداند تهدید چیست و آن را بشناسد، آمادگی خود را شب حمله‌ای کند و با تکیه بر نوآوری و خلاقیت بتواند موفق و سربلند باشد.

به گزارش ایلنا؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در جلسه تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی عملکرد نیروها در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) که در منطقه یکم نیروی دریایی برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های همه رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش اظهار داشت: رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش ارزش زیادی داشت و باعث سربلندی ارتش در میان ملت شد و توانست در داخل کشور و فرا منطقه تأثیر به‌سزایی بگذارد.

وی افزود: رزمایش ابعاد مختلفی از نظر آزمودن تاکتیک‌ها و سلاح‌ها و انتقال تجارب نسل قدیم به نسل جدید و نیز هماهنگی بین واحدهای رزمی داشت و توانستیم از دستاوردهای بومی شده و سامانه ‌های پیشرفته و همچنین تاکتیک‌های جدیدی استفاده کرده و ثابت کنیم که در این زمینه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به ارزیابی فرماندهان در رزمایش، گفت: یک فرمانده راهبردی در نیروی دریایی باید تهدیدها را بشناسد، به آن فکر کند و به‌عنوان فرمانده خود را بیازماید.

اواضافه کرد: فرمانده باید آمادگی خود را شب حمله‌ای کند و با تکیه بر نوآوری و خلاقیت بتواند موفق و سربلند باشد که این امر مستلزم آموزش، مهارت، تمرین، طرح ریزی، پی‌بردن به نقاط ضعف برای ارتقای مهارت و شناسایی خلاء در رزم دریایی، نگهداری و تعمیر در شرایط فعلی با خلاقیت و نوآوری، رعایت اولویت‌ها، صرفه‌جویی، تمرکز بر توان رزمی و رعایت نکات ایمنی در کلیه سطوح است.

این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات نیروی دریایی و کلیه معاونت‌های این نیرو برگزار و در آن به تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی عملکرد نیروها در رزمایش محمد رسول الله(ص) پرداخته شد.

کد N743596

وبگردی