آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

بهشتی‌پور: افشا شدن دروغگویی نتانیاهو بر افکار عمومی تاثیر گذار است

بهشتی‌پور: افشا شدن دروغگویی نتانیاهو بر افکار عمومی تاثیر گذار است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به احتمال زیاد انتشار اسناد موساد که نشان می‌دهد ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است توسط سازمان سیا برای تحت فشار گذاشتن نتانیاهو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره انتشار اسناد موساد توسط روزنامه گاردین و شبکه الجزیره که بخشی از آن به برنامه هسته‌ای ایران اختصاص داشت افزود: به احتمال زیاد این اسناد را سازمان سیا در اختیار رسانه‌ها قرار داده است تا بتواند فشار مضاعفی را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به آمریکا برای سخنرانی در کنگره علیه مذاکرات با ایران وارد کند.

او افزود: این عملیات تبلیغاتی آمریکا علیه نتانیاهو نشان می‌دهد که تعارض‌ها و اختلافات زیادی میان اسراییل و آمریکا وجود دارد. به نظر می‌رسد با وجود این که دو طرف همواره سعی می‌کنند که اختلافات خود را مخفی نگه دارند و این گونه القا کنند که در همه مسائل دیدگاه یکسانی دارند با انتشار این اسناد و کشیدن شدن اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی به رسانه‌ها، اختلافات اساسی دو طرف نمایان‌تر شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تاکید کرد که این موضوع باید قابل توجه کسانی قرار گیرد که می‌گویند آمریکا و اسراییل هیچ‌گونه اختلافی با یکدیگر ندارند و در واقع این‌ها نوعی نمایش است. هم‌اکنون مشخص شده است با وجود آن که دو طرف منافع و همکاری‌های مشترک زیادی با یکدیگر دارند اما اختلافات اساسی نیز میان دو طرف وجود دارد.

وی اظهار کرد: البته بعید می‌دانم که انتشار این اسناد تاثیری بر سخنرانی نتانیاهو علیه مذاکرات هسته‌ای در کنگره داشته باشد چرا که نمایندگی که در این سخنرانی شرکت خواهند کرد از لابی‌های صهیونیستی خواهند بود و هیچ توجهی به چنین تبلیغاتی نمی‌دهند. انتشار این مدارک صرفا می‌تواند بر افکار عمومی مردم آمریکا تاثیرگذار باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اهمیت این مساله به دلیل فرا رسیدن انتخابات رژیم صهیونیستی نیز برای نتانیاهو اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. افشای این موضوع می‌تواند در موقعیت انتخاباتی نتانیاهو تاثیرگذار باشد.

اخیرا مدارکی که توسط شبکه خبری الجزیره و روزنامه گاردین از موساد منتشر شده است نشان می‌دهد که با وجود این که نتانیاهو به شدت از مذاکرات با ایران انتقاد کرده است و سال گذشته نیز در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شده بود که ایران تنها یک سال با ساخت سلاح اتمی فاصله دارد، آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) معتقد بوده است که ایران اقدامات لازم برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را انجام نداده است و نیز به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست.

انتهای پیام

کد N743499

وبگردی