آفتاب

سیسی قانون مقابله با تروریسم مصر را اصلاح کرد

سیسی قانون مقابله با تروریسم مصر را اصلاح کرد

رئیس جمهوری مصر با صدور احکامی قوانین مربوط به جرایم تروریستی در این کشور را تغییر داد. این اقدام تلاشی از سوی قاهره برای محدود کردن فعالیت اخوان المسلمین و گروه‌های تندرو فعال در شبه جزیره سینا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، طبق احکام صادره از سوی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تمامی انجمن‌ها، سازمان‌ها، گروه‌ها، گروهک‌ها و دیگر تشکل‌هایی که به شکل حقوقی یا حقیقی در داخل و خارج مصر فعالیت می‌کنند و هدف آنها دعوت به آزار مردم، ایجاد ترس و وحشت در میان آنها، به خطر انداختن جان، آزادی، حقوق و امنیت ملت و آسیب رساندن به محیط زیست، منابع طبیعی،‌ آثار باستانی، تجهیزات و راه‌های ارتباطی و مواصلاتی زمینی، هوایی، دریایی و آسیب‌ رساندن به اموال و ساختمان‌های عمومی و خصوصی و تصرف آنها باشد، تروریستی تلقی می‌شوند.

در این ماده قانونی، مجازات گروه‌هایی که با دستور قضایی ممنوع الفعالیت هستند نیز پیش بینی شده است و این مجازات‌ها شامل توقف فعالیت‌های این گروه‌ها، تعطیلی اماکن استقرار آنها، ممنوعیت برگزاری نشست‌ها و حمایت مالی، جمع آوری پول و ابزار برای این گروه‌ها چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم و بلوکه شدن دارایی‌های و املاک و دارایی‌های اعضای آنها است.

همچنین پیوستن افراد به این گروه‌ها اعلام فراخوان، تبلیغ و استفاده از نمادهای آنان نیز ممنوع است. تروریست‌ها نیز در لیست اشخاص ممنوع الخروج و یا در مورد تروریست‌های خارجی، ممنوع الورود به کشور قرار می‌گیرند. پاسپورت آنها مصادره یا باطل می‌شود و پاسپورت جدید برای آنها صادر نخواهد شد. همچنین به خاطر نداشتن صلاحیت لازم نمی‌توانند مشاغل و پست‌های مهم را برعهده بگیرند و دارایی‌های آنان نیز در صورت استفاده از آنها در عملیات تروریستی، بلوکه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N743486

وبگردی