آفتاب
نوبخت در جمع خبرنگاران:

قیمت حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد

قیمت حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد

این 5 درصدی که اکنون اعلام شده است هر ساله در قانون بودجه وجود دارد و اکنون نیز آنچه عمل می‌شود از همان 700 تومان بنزین سهمیه‌ای و هزار تومان بنزین غیرسهمیه‌ای این 5 درصد کسر می‌شود و به وزارت نفت داده می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، درباره نحوه تحقق ۴۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت در سال آتی، گفت: باید در این زمینه تنظیم برنامه شود که البته فعلاً نیازی به افزایش قیمت‌ها از محل هدفمندسازی یارانه‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمد باقر نوبخت امروز پس از اتمام صحن علنی نوبت صبح جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حذف  یا عدم حذف یارانه پردرآمدها در سال آینده، تصریح کرد: موضوعی که امروز در رابطه با تبصره 21 لایحه بودجه سال 94 رخ داد این بود که متنی که کمیسیون تلفیق تصویب کرده بود، مجددا جای خود را به جای پیشنهادی دولت که در لایحه ارائه شده بود داد، بنابراین با همان سیاقی که در لایحه است برای سال بعد اقدام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، افزود: به هر صورت این امکان برای دولت وجود دارد که با توجه به منابعی که در قانون پیش‌بینی شده است یعنی محل اصلاح قیمت‌ها و دیگری 6 هزار و 800 میلیارد تومان از خزانه عمومی برای مواردی که برشمرده شد، برای پرداخت خانوارها به صورت نقدی و غیرنقدی انجام شود.

نوبخت یادآور شد: اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای تولید، 4800 میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و 1200 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان‌قیمت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها انجام می گیرد  و هزار میلیارد تومان نیز برای کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: این 5 درصدی که اکنون اعلام شده است هر ساله در قانون بودجه وجود دارد و اکنون نیز آنچه عمل می‌شود از همان 700 تومان بنزین سهمیه‌ای و هزار تومان بنزین غیرسهمیه‌ای این 5 درصد کسر می‌شود و به وزارت نفت داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ به سوالی درباره نحوه تحقق 4800 میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها گفت: باید تنظیم برنامه شود که البته فعلا نیازی به افزایش قیمت‌ها نیست.

کد N743446

وبگردی