آفتاب

حسینی: انعطاف بیشتر ایران در مذاکرات هسته‌ای عاقلانه نیست

حسینی: انعطاف بیشتر ایران در مذاکرات هسته‌ای عاقلانه نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رژیم صهیونیستی را عامل مطول شدن مذاکرات هسته‌ای و سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته در جریان مذاکرات دانست و گفت: عقب‌نشینی بیشتر ایران از مواضع خود در مذاکرات هسته‌ای عاقلانه نیست.

باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: جمهوری اسلامی نهایت انعطاف را در مذاکرات هسته‌ای نشان داده و هر آنچه لازم بود ما در ژنو عقب‌نشینی کردیم اما آنها در مقابل هیچ کاری برای ما انجام ندادند و به تعهدات‌شان پایبند نماندند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون چیزی برای عقب‌نشینی ایران باقی نمانده و ما علیرغم انعطاف‌پذیری زیاد اقدام مثبتی از سوی غربی‌ها ندیدیم بنابراین عقل حکم می‌کند با توجه به توافقی که انجام شده و اینکه ما به تعهدات آنها عمل کرده‌ایم اما آنها پایبند نمانده‌اند؛ اگر بخواهیم بیش از این عقب‌نشینی کنیم غیرمنطقی و غیرعاقلانه است.

وی ادامه داد: بحث غربی‌ها عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی بود. هم ما و هم آنها می‌دانیم که جمهوری اسلامی به دنبال چنین موضوعی نیست. آنها قطعا اهداف دیگری خارج از مساله هسته‌ای ایران را دنبال می‌کنند اما به آن اهداف نخواهند رسید زیرا این خط قرمز ماست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی مطول شدن مذاکرات و سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکا هم در خدمت اسرائیل برای محقق کردن اهداف آنهاست و همه این کارها برای حفظ و بقای اسرائیل است که ان‌شاءالله محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N743309

وبگردی