آفتاب
امین زاده در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی:

حاکمیت فرهنگ حقوق‌مداری، آرامش را به جامعه باز می‌گرداند

حاکمیت فرهنگ حقوق‌مداری، آرامش را به جامعه باز می‌گرداند

به دلیل اختلافات زیادی که بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی وجود داشت، بخشنامه‌ای را صادر کردیم که براساس آن هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند شکایت خود را به دستگاه قضایی ببرد

معاون حقوقی رییس جمهوری در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان تأکید کرد: با حاکمیت فرهنگ حقوق‌مداری در کشور، آرامش و رفاه به جامعه مسلط خواهد شد.

به گزارش ایلنا، الهام امین زاده روز سه شنبه و در جریان سفر به استان سمنان با حضور در بیت آیت‌الله محمد تقی شاهچراغی و با ارایه گزارشی از فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: فرماندهی نظام حقوقی در بین وزارتخانه‌های کشور از جمله فعالیت‌هایی است که از بدو ورود به ریاست جمهوری شروع کرده‌ایم و تلاش داریم با بررسی حقوقی، قوانین منسوخ را حذف و از این طریق قوانینی جدید و به روز را آماده طرح در دولت و مجلس کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ میلیون پرونده شکایت در قوه قضائیه وجود دارد، افزود: به دلیل اختلافات زیادی که بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی وجود داشت، بخشنامه‌ای را صادر کردیم که براساس آن هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند شکایت خود را به دستگاه قضایی ببرد و تمام اختلافات بین وزارتخانه‌ها از سوی معاونت حقوقی رییس‌ جمهوری حل و فصل می‌شود.

معاون حقوقی رییس جمهور با اعلام اینکه دولت در حل و فصل موارد اختلافی بین دستگاه‌های اجرایی تلاش دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر در تلاش هستیم تا با تنقیح قوانین، قوانین مزاحم سرمایه‌گذاری و حقوق مردم را حل کنیم. 

امین زاده با اشاره به دستور رییس‌ جمهوری برای تدوین سند حقوق شهروندی توضیح داد: دولت در تهیه این سند فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام خمینی(ره)، رساله حقوقی امام سجاد(ع)، دستورات دینی و قانون اساسی را الگو قرار داده است و در حال حاضر منتظر دستور رییس‌ جمهوری برای ارایه این سند به مردم هستیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه در پی این سفرها تلاش داریم مردم را با حقوق اولیه آنها آشنا کنیم، توضیح داد: اگر فرهنگ حقوق‌مداری در کشور حاکم شود، آرامش و نظم در جامعه مسلط خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان نیز در این دیدار با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و تشکر از خدمات دولت تدبیر و امید، گفت: امروز موضوعات وحدت، حل مفاسد اقتصادی و تبعیت از ولایت فقیه برای کشور ضرورت دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه دولت با ملت و ملت با دولت باید همراه و یکدست باشند، تأکید کرد: اختلافات موجب عذاب و شکنجه خواهد شد و در صورت وجود وحدت در کشور مشکلات سریع‌تر حل و فصل می‌شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه با تبعیت از ولایت فقیه کشوری امن و الگو در منطقه خواهیم داشت، تصریح کرد: تبعیت از ولایت فقیه برای مردم و دولتمردان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین تلاش دولت در مذاکرات هسته‌ای را قابل تقدیر خواند و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های دولت به توافق نهایی منجر شود.

کد N743158

وبگردی