آفتاب
رییس دیوان عالی کشور:

همه دقت کنیم تا حق مظلومی مورد تضییع قرار نگیرد

همه دقت کنیم تا حق مظلومی مورد تضییع قرار نگیرد

رییس دیوان عالی کشور گفت: خدای نکرده توجه قاضی به کسانی نباشد که دستی به این و آن دارند و سفارش می آورند.

رییس دیوان عالی کشور گفت: خدای نکرده توجه قاضی به کسانی نباشد که دستی به این و آن دارند و سفارش می آورند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی در جلسه هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور بیان کرد: زادروز میلاد با سعادت پیام آور کربلا حضرت زینب کبری (س) دخت گرامی امیرالمومنین (ع) و فاطمه (س) را که روز پرستار نیز نامگذاری شده، به تمام کسانی که عاشق آل الله هستند تبریک و تهنیت می‌گوییم.

رئیس هیات عمومی دیوان عالی در ادامه به ذکر قسمتی از فرمایش حضرت علی (ع) به مالک اشتر نخعی پرداخت و عنوان کرد: و لیس شیءٌ ادعی الی تغییر نعمه الله و تعجیل نقمته من اقامه علی ظلم ، فان الله سمیع دعوه المصطهدین و هو للظالمین بالمرصاد؛ و هیچ چیز چون بنیاد ستم نهادن، نعمت خدا را دگرگون ندارد و کیفر او را نزدیک نیارد که خدا شنوای دعای ستمدیدگان است و در کمین ستمکاران. منظور حضرت این است در آثار دنیایی و آثار اخروی هیچ کاری و عملی بالاتر از ظلم به مظلوم نیست و کسی که حق مظلومی را ضایع کند تنها با خداوند طرف است و یقیناً از طرف خداوند مورد بازخواست و انتقام قرار خواهد گرفت.

کریمی خاطرنشان کرد: همه باید مواظبت کنیم تا خدای نکرده عمداً یا سهواً حق کسی و حق مظلومی مورد تضییع قرار نگیرد. چون سرو کار ما با این گونه مسائل می‌باشد و خدای نکرده توجه قاضی به کسانی نباشد که دستی به این و آن دارند و سفارش می آورند و اما عده ایی که هیچ کس را ندارند مورد غفلت قرار گیرند که اگر قاضی حق را در نظر بگیرد مسلماً خداوند یار و یاور او خواهد بود وگرنه مورد غضب الهی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N743153

وبگردی